JOHNSON, Bruce a Jan ČINČERA. Development of the ecological concepts of energy flow and materials cycling in middle school students participating in earth education programs. Studies in Educational Evaluation. Amsterdam: Elsevier, 2019, roč. 63, December, s. 94-101. ISSN 0191-491X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.stueduc.2019.08.003.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Development of the ecological concepts of energy flow and materials cycling in middle school students participating in earth education programs
Autoři JOHNSON, Bruce (840 Spojené státy, domácí) a Jan ČINČERA (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Studies in Educational Evaluation, Amsterdam, Elsevier, 2019, 0191-491X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 1.983
Kód RIV RIV/00216224:14230/19:00107587
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.stueduc.2019.08.003
UT WoS 000499736300010
Klíčová slova anglicky Ecological concepts; Energy; Matter; Environmental education
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 19. 12. 2019 09:52.
Anotace
This paper focuses on the development of understandings of the ecological concepts of energy flow and materials cycling of middle school students. It is based on a qualitative analysis of individual interviews with 6 students in an urban area of the southern US conducted every year over a 5-year period in 2004–2008, starting in grade 4 and finishing in grade 8. In addition to their formal education, all of the students participated in three outdoor earth education programs (Earthkeepers, Sunship Earth & Sunship III) over a 4-year period. Specifically, the study analyzed what misconceptions connected with energy and matter emerged and how students’ conceptual understanding developed over time. In addition, it discusses the possible effects of educational programs on participating students. The study demonstrates the non-linear process of conceptual change, constrained by a few persistent students’ misconceptions. The study also discusses potential implications for the practice of outdoor educational programs.
Návaznosti
GA18-15374S, projekt VaVNázev: Posilování změn hodnot a chování prostřednictvím environmentální výchovy v přírodě (Akronym: RWL)
Investor: Grantová agentura ČR, Promoting Behavioral and Value Change through Outdoor Environmental Education
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 15:40