BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Inkluzivní didaktika v praxi základní školy se zřetelem na specifika žáků s lehkým mentálním postižením (Inclusive didactics in elementary schools practice with regards to specifics of students with mild intellectual disability). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 165 pp. ISBN 978-80-210-9189-4. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-9189-2018. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inkluzivní didaktika v praxi základní školy se zřetelem na specifika žáků s lehkým mentálním postižením
Name (in English) Inclusive didactics in elementary schools practice with regards to specifics of students with mild intellectual disability
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 165 pp. 2018.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW Munishop
ISBN 978-80-210-9189-4
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-9189-2018
Keywords (in Czech) inkluzivní didaktika; základní škola; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; žáci s lehkým mentálním postižením; společné vyučování
Keywords in English inclusive education; elementary school; pupils with special educational needs; pupils with mild intellectual disability; common education
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Changed: 20/3/2020 19:03.
Abstract
Cílem odborné publikace je hlouběji se věnovat problematice inkluzivního vzdělávání, inkluzivnímu vyučování a inkluzivní didaktice, a to se zaměřením na specifika žáků s mentálním postižením v inkluzivním prostředí školy. Publikací reagujeme na uvedené četné výzkumy realizované na toto téma u nás a v zahraničí, na zjištění ČŠI týkající se současného stavu implementace inkluzívního vzdělávání u nás a na cíle stanovené Akčním plánem inkluzivního vzdělávání na období let 2019-2020.
Abstract (in English)
The aim of the publication is the deeper focus on issues of inclusive education and inclusive didactics, with an emphasis on the specifics of pupils with intellectual disability in the inclusive school environment. Within the text, we reflect to the numerous researches carried out in this field in the Czech Republic and abroad, furthermore to the findings of the CSI on the current state of implementation of inclusive education in our country and the objectives set out in the Action Plan for Inclusive Education for the period 2019-2020.
Links
MUNI/A/1183/2016, interní kód MUName: Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 29/3/2024 00:00