HARAKCHIYSKA, Tsvetelina, Teresa PESSOA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva TRNOVÁ, Martha MOTTELSON, Johnny BALTZEREN, Jinghui YANG, Shujie QU, Liping LIU and Surong LI. Learner-centred Teaching Manual. A Training Pack for University Teaching Staff. 1st ed. Brno: Masaryk University. ISBN 978-80-210-9057-6. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Learner-centred Teaching Manual. A Training Pack for University Teaching Staff
Name in Czech Učení zaměřené na studenta. Manuál pro vysokoškolské pedagogy
Authors HARAKCHIYSKA, Tsvetelina, Teresa PESSOA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva TRNOVÁ, Martha MOTTELSON, Johnny BALTZEREN, Jinghui YANG, Shujie QU, Liping LIU and Surong LI.
Edition 1. vyd. Brno, 2018.
Publisher Masaryk University
Other information
Original language English
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-9057-6
Tags Munipress
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 26/8/2019 10:46.
Abstract
The Learner-centred Teaching Manual (A Training Pack for University Teaching Staff) presents the outcomes of the Sustainable Learner-Centred Teaching – Advanced Recourse for Georgia and China (STAR) Project which brought together academic staff willing to exchange experience and expertise in the field of learner-centred instruction. Targeted at university teachers willing to facilitate the development of young people able to think critically, communicate successfully within and across cultures, collaborate and work creatively the publication offers an outline of the learner-centred teaching paradigm, a set of three training modules and a collection of interesting practices illustrating the implementation of learner-centred teaching approaches in the contexts of the STAR project consortium institutions.
Abstract (in Czech)
Manuál prezentuje výsledky projektu Sustainable Learner-Centred Teaching – Advanced Recourse for Georgia and China (STAR) spolufinancovaného v rámci programu Erasmus+. Projekt spojuje akademické pracovníky se zájmem o sdílení a výměnu zkušeností v oblasti učení zaměřeného na studenta. Cílovou skupinou jsou vysokoškolští pedagogové, kteří chtějí své studenty směřovat k rozvoji kritického myšlení, úspěšné komunikaci napříč odlišnými kulturami, spolupracovat a učit se kreativně. Publikace nabízí nástin paradigmatu učení zacíleného na studenta, soubor tří tréninkových modulů a soubor příkladů zajímavé praxe ilustrující implementaci těchto přístupů v kontextu účastnických partnerů projektu STAR.
PrintDisplayed: 29/3/2024 13:20