c 2018

Learner-centred Teaching Manual. A Training Pack for University Teaching Staff

HARAKCHIYSKA, Tsvetelina, Teresa PESSOA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva TRNOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Learner-centred Teaching Manual. A Training Pack for University Teaching Staff

Name in Czech

Učení zaměřené na studenta. Manuál pro vysokoškolské pedagogy

Authors

HARAKCHIYSKA, Tsvetelina, Teresa PESSOA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva TRNOVÁ, Martha MOTTELSON, Johnny BALTZEREN, Jinghui YANG, Shujie QU, Liping LIU and Surong LI

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 2018

Publisher

Masaryk University

Other information

Language

English

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

ISBN

978-80-210-9058-3

Tags

Tags

International impact
Změněno: 26/8/2019 10:48, Mgr. Radka Vyskočilová

Abstract

V originále

The Learner-centred Teaching Manual (A Training Pack for University Teaching Staff) presents the outcomes of the Sustainable Learner-Centred Teaching – Advanced Recourse for Georgia and China (STAR) Project which brought together academic staff willing to exchange experience and expertise in the field of learner-centred instruction. Targeted at university teachers willing to facilitate the development of young people able to think critically, communicate successfully within and across cultures, collaborate and work creatively the publication offers an outline of the learner-centred teaching paradigm, a set of three training modules and a collection of interesting practices illustrating the implementation of learner-centred teaching approaches in the contexts of the STAR project consortium institutions.

In Czech

Manuál prezentuje výsledky projektu Sustainable Learner-Centred Teaching – Advanced Recourse for Georgia and China (STAR) spolufinancovaného v rámci programu Erasmus+. Projekt spojuje akademické pracovníky se zájmem o sdílení a výměnu zkušeností v oblasti učení zaměřeného na studenta. Cílovou skupinou jsou vysokoškolští pedagogové, kteří chtějí své studenty směřovat k rozvoji kritického myšlení, úspěšné komunikaci napříč odlišnými kulturami, spolupracovat a učit se kreativně. Publikace nabízí nástin paradigmatu učení zacíleného na studenta, soubor tří tréninkových modulů a soubor příkladů zajímavé praxe ilustrující implementaci těchto přístupů v kontextu účastnických partnerů projektu STAR.