Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1550916, author = {Vlčková, Kateřina and Ježek, Stanislav and Kohoutek, Tomáš and Mareš, Jan}, article_location = {Praha}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2019.11}, keywords = {Need for Closure Scale; teachers; student teachers; lower secondary education}, language = {cze}, issn = {1802-4637}, journal = {Orbis Scholae}, title = {Zkrácená škála kognitivního uzavření: struktura české verze u vzorku studentů učitelství a učitelů}, url = {https://karolinum.cz/data/clanek/7021/OS_13_2_0049.pdf}, volume = {13}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1550916 AU - Vlčková, Kateřina - Ježek, Stanislav - Kohoutek, Tomáš - Mareš, Jan PY - 2019 TI - Zkrácená škála kognitivního uzavření: struktura české verze u vzorku studentů učitelství a učitelů JF - Orbis Scholae VL - 13 IS - 2 SP - 49-64 EP - 49-64 PB - UK SN - 18024637 KW - Need for Closure Scale KW - teachers KW - student teachers KW - lower secondary education UR - https://karolinum.cz/data/clanek/7021/OS_13_2_0049.pdf L2 - https://karolinum.cz/data/clanek/7021/OS_13_2_0049.pdf N2 - Škála potřeby kognitivního uzavření Need for Closure Scale – NFCS (Roets & Van Hiel, 2011) byla vytvořena za účelem měření motivace v oblasti zpracování informací a rozhodování. Potřeba kognitivního uzavření je definována jako touha dospět k odpovědi s cílem ukončit zpracovávání informací a rozhodování i za cenu toho, že řešení nemusí být nejlepší nebo správné. Krátká verze NFCS je postavena na 15 položkách reprezentujících pět faset konstruktu potřeby kognitivního uzavření na pětibodové škále Likertova typu: potřebu předvídatelnosti, preferenci pořádku a struktury, znepokojení z nejednoznačnosti, rozhodnost a uzavřenost mysli. Studie představuje strukturu české verze nástroje (NFCS-15-CZ: Širůček, Ťápal, & Linhartová, 2014; Širůček & Ježek, 2015) na vybraném (profesně specifickém) vzorku učitelů (N = 142) a studentů učitelství (N = 121). Výsledky učitelů a studentů učitelství se zásadně nelišily od výsledků nespecifické populace. Diskutujeme o možných využitích nástroje v pedagogickém výzkumu a jeho užitečnosti, jelikož, jak ukazují dosavadní výzkumy, škála koreluje nejen s přesvědčeními a postoji, ale i s chováním. ER -
VLČKOVÁ, Kateřina, Stanislav JEŽEK, Tomáš KOHOUTEK and Jan MAREŠ. Zkrácená škála kognitivního uzavření: struktura české verze u vzorku studentů učitelství a učitelů (Short Version of Need for Closure Scale: The Structure of the Czech Version on the Student Teachers’ and Teachers’ Sample). \textit{Orbis Scholae}. Praha: UK, 2019, vol.~13, No~2, p.~49-64. ISSN~1802-4637. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2019.11.
|