ROZVADSKÁ, Katarína a Petr NOVOTNÝ. The Structure of non-traditional students’ motives for entering higher education. Form@re - Open Journal per la formazione in rete, 2019, roč. 19, č. 2, s. 133-148. ISSN 1825-7321. doi:10.13128/formare-25262.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Structure of non-traditional students’ motives for entering higher education
Autoři ROZVADSKÁ, Katarína (703 Slovensko, domácí) a Petr NOVOTNÝ (203 Česko, garant, domácí).
Vydání Form@re - Open Journal per la formazione in rete, 2019, 1825-7321.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Itálie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00107605
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.13128/formare-25262
Klíčová slova anglicky motives; non-traditional students; adult education; academic motivation; engagement
Štítky rivok
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Změněno: 9. 4. 2020 11:14.
Anotace
This study uses secondary data analysis to investigate the motives behind non-traditional students starting university studies. The data were collected during the first part of a longitudinal on-line survey conducted at Masaryk University amongst first-year students attending all of the university’s bachelor’s and master’s degree programmes. The Academic Motivation Scale was the tool used in the original research to explore the university students’ reasons for beginning their studies. A sub-sample of the primary study population, adult students 26 years of age or older who had taken a break from their educational trajectories, were identified as non-traditional students. We found that the hierarchy of non-traditional students’ motives for entering higher education diverged from the hierarchy of the rest of the sample.
Návaznosti
GA18-15451S, projekt VaVNázev: Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR
Investor: Grantová agentura ČR, Standardní projekty
VytisknoutZobrazeno: 11. 7. 2020 14:29