ČEŘOVSKÁ, Martina. Odchylky ve výslovnosti němčiny jako L3 u českých žáků ZŠ – metodologie výzkumu a interpretace prvních výsledků (Deviations from pronunciation of German as a second foreign language (L3) of Czech students aged 14 to 15 - research methodology and interpretation of the first results). In Doktorandská konference PF MU. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Odchylky ve výslovnosti němčiny jako L3 u českých žáků ZŠ – metodologie výzkumu a interpretace prvních výsledků
Name (in English) Deviations from pronunciation of German as a second foreign language (L3) of Czech students aged 14 to 15 - research methodology and interpretation of the first results
Authors ČEŘOVSKÁ, Martina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Doktorandská konference PF MU, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00110551
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) odchylky ve výslovnosti; němčina jako L3; mezijazykový transfer
Keywords in English deviations from pronunciation; German as a second foreign language (L3); crosslinguistic transfer
Changed by Changed by: Mgr. Martina Čeřovská, Ph.D., učo 425021. Changed: 10/9/2019 11:11.
Abstract
Příspěvek shrnuje metodologii a první výsledky disertačního výzkumu, jehož cílem je empiricky ověřit, se kterými výslovnostními jevy v němčině mají čeští žáci největší obtíže. Výběr testovaných jevů představuje typické chyby českých mluvčích v segmentální oblasti. Analyzovány jsou jednotlivé typy odchylek z hlediska dříve osvojených jazyků žáka.
Abstract (in English)
The article summarizes the methodology and first results of the doctoral thesis which aims at the empirical investigation of those pronunciation phenomena that pose most difficulties to Czech learners of German. The selection of the phenomena assessed are typical mistakes of Czech native speakers in the subfield. Individual types of deviations are analyzed from the perspective of the students‘ previously aquired languages.
Links
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUName: Aktev VII. (Acronym: Aktev VII.)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:32