Interrogations par l'intermédiaire de textes littéraires dans la formation de futurs enseignants de ...
BAKEŠOVÁ, Václava. Interrogations par l'intermédiaire de textes littéraires dans la formation de futurs enseignants de FLE (Interrogations through literary texts in the training of future teachers of French language). In Colloque international. Le prévisible et l'imprévisible. Perspectives linguistiques, culturelles et didactiques. Université de Pécs. 2019. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Interrogations par l'intermédiaire de textes littéraires dans la formation de futurs enseignants de FLE |
Name in Czech | Otázky plynoucí z literárních textů ve vzdělávání budoucích učitelů francouzštiny |
Name (in English) | Interrogations through literary texts in the training of future teachers of French language |
Authors | BAKEŠOVÁ, Václava. |
Edition | Colloque international. Le prévisible et l'imprévisible. Perspectives linguistiques, culturelles et didactiques. Université de Pécs, 2019. |
Other information | |
---|---|
Original language | French |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Hungary |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | příprava učitelů cizích jazyků; literární texty jako didaktický materiál; předávání kulturního bohatství ve výuce |
Keywords in English | preparation of foreign language teachers; literary texts as didactic material; the transfer of cultural richness into education |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D., učo 772. Changed: 2/9/2019 22:52. |
Abstract |
---|
Nous présentons un sujet actuel qui concerne l’aspect interculturel et l'exigence d'une bonne compréhension de sa propre culture aussi bien que de la culture enseignée. Il s’agit donc également de la question de la meilleure préparation des enseignants des langues. Dans ce contexte les textes littéraires, restant en tant que documents authentiques un matériel didactique irremplaçable, acquièrent de plus en plus le rôle du véhicule important de la culture et de la richesse de réponses à différents types de questions, prévisibles ou/et imprévisibles. |
Abstract (in Czech) |
---|
Představujeme aktuální téma týkající se interkulturního aspektu a nároku dobrého porozumění vlastní kultuře stejně jako kultuře vyučované. Jedná se rovněž o otázku kvalitnější přípravy učitelů jazyků. V tomto kontextu získávají stále větší hodnotu literární texty jako autentický materiál, nenahraditelný pro didaktiku a plnící roli důležitého prostředníka při předávání kulturního bohatství a hledání odpovědí na různý typ otázek, předpokládaných a/nebo překvapivých. |
Abstract (in English) |
---|
The contribution presents a current subject concerning the intercultural aspect and the requirement of a good understanding of one's own culture as well as the culture taught. There is also the question of a better preparation of language teachers. The literary texts which, as authentic documents, remain an irreplaceable educational material, are in this context increasingly acquiring the role of an important vehicle of culture and the richness of answers to different types of questions, predictable and / or unpredictable. |
PrintDisplayed: 4/10/2024 13:59