NOVOTNÝ, Petr, Christian KRALER a Mariana FELO. Teacher Professionalism. In Transformative Teacher Learning for Better Student Learning within an Emerging European Context, 18.-20.2.2019, Lisbon. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teacher Professionalism
Název česky Učitelská profese
Autoři NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Christian KRALER (203 Česká republika) a Mariana FELO.
Vydání Transformative Teacher Learning for Better Student Learning within an Emerging European Context, 18.-20.2.2019, Lisbon, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00110566
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky učitel; profesionalita; učení
Klíčová slova anglicky teacher; professionalism; learning
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Změněno: 24. 3. 2020 10:33.
Anotace
Building on decades of discussions of professionalism across various social sciences (namely in sociology and in educational sciences), the paper critically deals with the concept of teacher professionalism. First, the reasons of the risk of de-professionalization are discussed. Second, possible answers to the risk are mentioned, especially those based on change of understanding of professionalism, like deployment of role-professionalism (Milana & Skrypnyk, 2012). Finally, the paper discuss risks of promotion of professionalism using the market tools and managerial measures. Shift from "controlled content" to "content of control” (Noordegraaf, 2007) is considered to be risky itself.
Návaznosti
MUNI/A/1357/2018, interní kód MUNázev: Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 19:35