Detailed Information on Publication Record
2019
Active learning: Something we all have to get used to
SUCHÁČEK, PetrBasic information
Original name
Active learning: Something we all have to get used to
Name in Czech
Aktivní učení: zvykat si musejí všichni
Authors
Edition
2019
Publisher
thesedablog: Supporting and Leading Educational Change
Other information
Language
English
Type of outcome
Popularizační texty a aktivity
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Rector's Office
Keywords (in Czech)
vysokoškolská pedagogika, rozvoj pedagogických kompetencí, aktivní učení, participativní metody
Keywords in English
university pedagogy, proffesional development, active learning, participatory methods
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 20/2/2020 13:38, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
In the commented Chapter STUDENT PAIR WORK AS A TOOL TO PROMOTE ACTIVE LEARNING AMONG STUDENTS IN KOSOVO, Shpend Voca attempts to break the cycle of student passivity that goes hand in hand with lecturing as the dominant form of teaching. The aim of his teaching innovation was to increase the quantity and quality of student contributions during the teaching process and the methodology he used to achieve this goal was having students work in pairs. My comments focus on other part of the process: We as a teachers also need to learn to implement new skills such as leading open, moderated and closed discussions. The reward will not only be better learning outcomes for our students, but also that we will become active teachers because we are engaged in dialogues with students. This is, I believe, well worth the effort.
In Czech
Ve svém komentáři reaguji na kapitolu Shpend Voca nazvanou STUDENT PAIR WORK AS A TOOL TO PROMOTE ACTIVE LEARNING AMONG STUDENTS IN KOSOVO, která se zabývá jeho pokusem prolomit cyklus pasivity na straně studentů, která jde ruku v ruce s přednáškou jako dominantní metodou výuky. Můj komentář se na rozdíl od kapitoly samotné více soustředí na učitele: my jako učitelé se totiž také musíme naučit nové dovednosti jaký mi jsou otevírání, vedení a uzavírání diskuzí. Výsledkem tohoto učení nebudou jenom lepší výsledky na straně studentů, ale také to, že nás výuka - díky dialogům se studenty - může mnohem více bavit. A to podle mne stojí za tu práci.
Links
CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002418, interní kód MU |
|