d 2019

Active learning: Something we all have to get used to

SUCHÁČEK, Petr

Basic information

Original name

Active learning: Something we all have to get used to

Name in Czech

Aktivní učení: zvykat si musejí všichni

Edition

2019

Publisher

thesedablog: Supporting and Leading Educational Change

Other information

Language

English

Type of outcome

Popularizační texty a aktivity

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Rector's Office

Keywords (in Czech)

vysokoškolská pedagogika, rozvoj pedagogických kompetencí, aktivní učení, participativní metody

Keywords in English

university pedagogy, proffesional development, active learning, participatory methods

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 20/2/2020 13:38, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Abstract

V originále

In the commented Chapter STUDENT PAIR WORK AS A TOOL TO PROMOTE ACTIVE LEARNING AMONG STUDENTS IN KOSOVO, Shpend Voca attempts to break the cycle of student passivity that goes hand in hand with lecturing as the dominant form of teaching. The aim of his teaching innovation was to increase the quantity and quality of student contributions during the teaching process and the methodology he used to achieve this goal was having students work in pairs. My comments focus on other part of the process: We as a teachers also need to learn to implement new skills such as leading open, moderated and closed discussions. The reward will not only be better learning outcomes for our students, but also that we will become active teachers because we are engaged in dialogues with students. This is, I believe, well worth the effort.

In Czech

Ve svém komentáři reaguji na kapitolu Shpend Voca nazvanou STUDENT PAIR WORK AS A TOOL TO PROMOTE ACTIVE LEARNING AMONG STUDENTS IN KOSOVO, která se zabývá jeho pokusem prolomit cyklus pasivity na straně studentů, která jde ruku v ruce s přednáškou jako dominantní metodou výuky. Můj komentář se na rozdíl od kapitoly samotné více soustředí na učitele: my jako učitelé se totiž také musíme naučit nové dovednosti jaký mi jsou otevírání, vedení a uzavírání diskuzí. Výsledkem tohoto učení nebudou jenom lepší výsledky na straně studentů, ale také to, že nás výuka - díky dialogům se studenty - může mnohem více bavit. A to podle mne stojí za tu práci.

Links

CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002418, interní kód MU
Name: Masarykova univerzita 4.0 (Acronym: MUNI 4.0)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 2: Development of universities and human resources for research and development