Detailed Information on Publication Record
2019
English Autonomously: jazyková výuka v lavicích a (hlavně) mimo ně
TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva and Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁBasic information
Original name
English Autonomously: jazyková výuka v lavicích a (hlavně) mimo ně
Name in Czech
English Autonomously: jazyková výuka v lavicích a (hlavně) mimo ně
Name (in English)
English Autonomously: language learning in the classroom and (mostly) out of it
Authors
TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
9. ročník Open space konference o e-learningu IS MU, 2019
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14640/19:00110581
Organization unit
Language Centre
Keywords (in Czech)
autonomní učení; jazyková výuka; Angličtina autonomně
Keywords in English
autonomous learning; language learning; English Autonomously; peer mentoring
Tags
Změněno: 24/4/2020 09:31, Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová
V originále
English Autonomously je volitelný kurz Centra jazykového vzdělávání, který nabízí studentům zlepšování jejich jazykových kompetencí a zároveň přispívá k rozvoji jejich autonomního učení. Příspěvek představí koncepci kurzu a jeho strukturu, která umožňuje vytvoření individualizovaných studijních plánů pro každého studenta. Pozornost bude věnována různým způsobům komunikace, které učitelé a studenti v kurzu používají (individuální konzultace, náslechy, sdílené dokumenty, Google kalendář, peer mentoring, Facebook). Příspěvek zmíní i problémy, které se objevily při zavádění a organizaci kurzu. Jeho cílem je sdílet nápady a doporučení použitelná pro tvorbu či inovaci dalších kurzů.
In English
English Autonomously is an elective course that gives students an opportunity students to improve their language competences and supports their autonomous learning. The presentation introduces the course, its structure, which allows creating an individual study plan for every student. The presentaion focuses on communication ways used in the course (individual counselling sessions, shared documents, Google calendar, peer mentoring, and Facebook). The aim of the presentation was the sharing of ideas and recommendations that are applicable to the innovation of other courses.