p 2019

English Autonomously: jazyková výuka v lavicích a (hlavně) mimo ně

TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva and Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ

Basic information

Original name

English Autonomously: jazyková výuka v lavicích a (hlavně) mimo ně

Name in Czech

English Autonomously: jazyková výuka v lavicích a (hlavně) mimo ně

Name (in English)

English Autonomously: language learning in the classroom and (mostly) out of it

Authors

TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

9. ročník Open space konference o e-learningu IS MU, 2019

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14640/19:00110581

Organization unit

Language Centre

Keywords (in Czech)

autonomní učení; jazyková výuka; Angličtina autonomně

Keywords in English

autonomous learning; language learning; English Autonomously; peer mentoring
Změněno: 24/4/2020 09:31, Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová

Abstract

V originále

English Autonomously je volitelný kurz Centra jazykového vzdělávání, který nabízí studentům zlepšování jejich jazykových kompetencí a zároveň přispívá k rozvoji jejich autonomního učení. Příspěvek představí koncepci kurzu a jeho strukturu, která umožňuje vytvoření individualizovaných studijních plánů pro každého studenta. Pozornost bude věnována různým způsobům komunikace, které učitelé a studenti v kurzu používají (individuální konzultace, náslechy, sdílené dokumenty, Google kalendář, peer mentoring, Facebook). Příspěvek zmíní i problémy, které se objevily při zavádění a organizaci kurzu. Jeho cílem je sdílet nápady a doporučení použitelná pro tvorbu či inovaci dalších kurzů.

In English

English Autonomously is an elective course that gives students an opportunity students to improve their language competences and supports their autonomous learning. The presentation introduces the course, its structure, which allows creating an individual study plan for every student. The presentaion focuses on communication ways used in the course (individual counselling sessions, shared documents, Google calendar, peer mentoring, and Facebook). The aim of the presentation was the sharing of ideas and recommendations that are applicable to the innovation of other courses.