ČERNÝ, Michal. Measurement of selected aspects of student behavior in online courses. e-Pedagogium. Olomouc: Univerzita Palackého, 2019, vol. 19, No 2, p. 59-67. ISSN 1213-7758. Available from: https://dx.doi.org/10.5507/epd.2019.015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Measurement of selected aspects of student behavior in online courses
Name in Czech Měření vybraných aspektů chování studentů v online kurzech
Authors ČERNÝ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition e-Pedagogium, Olomouc, Univerzita Palackého, 2019, 1213-7758.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/19:00110605
Organization unit Faculty of Arts
Doi http://dx.doi.org/10.5507/epd.2019.015
Keywords in English learning analytics; Google Analytics; Hotjar; heatmaps;web analytics; data driven education; online courses; LMS; learning environment
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Changed: 31/3/2020 20:43.
Abstract
The paper analyzes the possibilities of using learning analytics outside of LSM, for example in educational environments that are not associated with common large systems such as Moodle or Blackboard, but which can only be analyzed through web analytics tools. This topic has been marginalized in the discourse by the educational public for a long time. My research and methodological attention show that the data that can be obtained from these environments about the learning and information behaviour of students can be of interest to the design of the whole educational environment and can help with significant changes in the design of courses, measuring the attractiveness or clarity of individual pages etc. In this paper, we focus primarily on the combination of Google Analytics and Smartlook or Hotjar - tools for creating heatmaps.
Abstract (in Czech)
Článek analyzuje možnosti využití analýzy učení mimo LSM, tedy v edukačních prostředích, která nejsou spojená s běžným robustními systémy, jako je Moodle nebo Blackboard, ale které je možné analyzovat jen skrze nástroje webové analytiky. Toto téma bylo dlouhou dobu v diskursu pedagogickou veřejností marginalizováno. Naše výzkumná a metodologická pozornost ale ukazuje, že data, která lze z těchto prostředí získat o studijním a informačním chování studentů, mohou být pro design celého edukačního prostředí zajímavá a mohou pomoci s významnými změnami v oblasti návrhu kurzů, měření atraktivnosti či srozumitelnosti jednotlivých stránek atp. V tomto článku se soustředíme především na kombinaci nástrojů Google Analytics a Smartlook respektive Hotjar pro tvorbu heatmap.
PrintDisplayed: 30/8/2024 01:27