ZOUNEK, Jiří. Celoživotního vzdělávání v éře digitálních technologií a možnosti (využití) empirického výzkumu (Lifelon learning in the era of digital technology and the possibilities of empirical research). 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Celoživotního vzdělávání v éře digitálních technologií a možnosti (využití) empirického výzkumu
Name (in English) Lifelon learning in the era of digital technology and the possibilities of empirical research
Authors ZOUNEK, Jiří.
Edition 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) celoživotní učení;digitální technologie;pedagogika;empirický výzkum;výzkumné metody;analytika učení; big data
Keywords in English lifelong learning;digital technologies;educational sciences;research;research methods;learning analytics;big data
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Changed: 8/9/2019 22:07.
Abstract
Přednáška se zaměřuje na role digitálních technologií v celoživotním učení. Současně poukazuje na význam pedagogického výzkumu pro poznání dopadů implementace ICT na učení v různých prostředích a kontextech.
Abstract (in English)
The lecture focuses on the role of digital technologies in lifelong learning. At the same time, it points out the importance of educational research for understanding the impact of ICT implementation on learning in different environments and contexts.
Links
GA17-06152S, research and development projectName: Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 23/5/2024 10:24