ČEŘOVSKÁ, Martina. Výslovnost němčiny jako druhého cizího jazyka u žáků základních škol: metodologie a předběžné výsledky (The pronunciation of German as a second foreign language of learners aged 14 to 15: Methodology and preliminary results). In Výzkum učení a vyučování cizích jazyků. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výslovnost němčiny jako druhého cizího jazyka u žáků základních škol: metodologie a předběžné výsledky
Name (in English) The pronunciation of German as a second foreign language of learners aged 14 to 15: Methodology and preliminary results
Authors ČEŘOVSKÁ, Martina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Výzkum učení a vyučování cizích jazyků, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00110631
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) výslovnost, hlasité čtení; chyby; němčina jako druhý cizí jazyk
Keywords in English pronunaciation; reading aloud; errors; German as a second foreign language
Changed by Changed by: Mgr. Martina Čeřovská, Ph.D., učo 425021. Changed: 10/9/2019 11:14.
Abstract
Poster rekapituluje hlavní body výzkumu: metodu hlasitého čtení, přehled testovaných jevů, způsob sběru dat a jejich zpracování. Dále vysvětluje princip algoritmu, jehož prostřednictvím lze vypočítat podíl správné a chybné výslovnosti u všech žáků (Probanden). V závěru jsou představeny první výsledky.
Abstract (in English)
The poster summarizes the major points of the research: the method of reading aloud, an overview of the phenomena assessed, the method of data collection and processing. Furthermore, the poster expounds the principle of the algorithm which allows the determination of the proportion of correct and wrong pronunciation of all learners‘. First results are presented in the conclusion
Links
MUNI/A/1277/2016, interní kód MUName: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:32