Výslovnost němčiny jako druhého cizího jazyka u žáků základních škol: metodologie a předběžné ...
ČEŘOVSKÁ, Martina. Výslovnost němčiny jako druhého cizího jazyka u žáků základních škol: metodologie a předběžné výsledky (The pronunciation of German as a second foreign language of learners aged 14 to 15: Methodology and preliminary results). In Výzkum učení a vyučování cizích jazyků. 2017. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Výslovnost němčiny jako druhého cizího jazyka u žáků základních škol: metodologie a předběžné výsledky |
Name (in English) | The pronunciation of German as a second foreign language of learners aged 14 to 15: Methodology and preliminary results |
Authors | ČEŘOVSKÁ, Martina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Výzkum učení a vyučování cizích jazyků, 2017. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/17:00110631 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | výslovnost, hlasité čtení; chyby; němčina jako druhý cizí jazyk |
Keywords in English | pronunaciation; reading aloud; errors; German as a second foreign language |
Changed by | Changed by: Mgr. Martina Čeřovská, Ph.D., učo 425021. Changed: 10/9/2019 11:14. |
Abstract |
---|
Poster rekapituluje hlavní body výzkumu: metodu hlasitého čtení, přehled testovaných jevů, způsob sběru dat a jejich zpracování. Dále vysvětluje princip algoritmu, jehož prostřednictvím lze vypočítat podíl správné a chybné výslovnosti u všech žáků (Probanden). V závěru jsou představeny první výsledky. |
Abstract (in English) |
---|
The poster summarizes the major points of the research: the method of reading aloud, an overview of the phenomena assessed, the method of data collection and processing. Furthermore, the poster expounds the principle of the algorithm which allows the determination of the proportion of correct and wrong pronunciation of all learners‘. First results are presented in the conclusion |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1277/2016, interní kód MU | Name: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.) |
Investor: Masaryk University, Category A |
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:32