TRNOVÁ, Eva. Development of Interdisciplinary Instruction Using Inquiry Based Science Education. In International Conference on Education and New Developments 2019. 2019. ISBN 978-989-54-3124-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Development of Interdisciplinary Instruction Using Inquiry Based Science Education
Authors TRNOVÁ, Eva.
Edition International Conference on Education and New Developments 2019, 2019.
Other information
Original language English
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Portugal
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-989-54-3124-3
Keywords (in Czech) mezipředmětové vzdělávání; badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání; vzdělávání učitelů
Keywords in English interdisciplinary instruction; inquiry based science education; teacher education
Tags International impact
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 11/9/2019 13:38.
Abstract
The task of current educational system is to give all students competences they will need to prosper in global economic competition. However, students very often consider learning content as useless for their everyday life. In the context of natural sciences, this is not only about the choice of learning content but also about the way in which science subjects are taught. Students are not usually able to connect knowledge from individual natural science subjects and to solve interdisciplinary problems so typical for everyday life. It could be one of important reasons of lack of student interest in study of natural sciences. However, teachers are not usually educated in interdisciplinary instruction and they do not know appropriate educational methods supporting interdisciplinarity. Inquiry based science education is one of suitable educational strategies for interdisciplinary teaching/learning. Research findings confirming the effectiveness of pre-service teacher education in interdisciplinary instruction using IBSE are presented.
Abstract (in Czech)
Úkolem současného vzdělávacího systému je poskytnout všem studentům kompetence, které budou potřebovat k prosperitě v rámci ekonomické konkurence. Studenti však velmi často považují obsah učení pro jejich každodenní život za zbytečný. V kontextu přírodních věd se nejedná pouze o výběr učebního obsahu, ale také o způsob, jakým se vyučují přírodovědné předměty. Studenti obvykle nejsou schopni propojit znalosti z jednotlivých přírodovědných předmětů a řešit interdisciplinární problémy typické pro každodenní život. Může to být jeden z důležitých důvodů nedostatku zájmu studentů o studium přírodních věd. Učitelé však obvykle nemají mezipředmětové vzdělání a neznají vhodné vzdělávací metody podporující interdisciplinaritu. Badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání je jednou z vhodných vzdělávacích strategií pro mezipředmětovou výuku / učení. Příspěvek prezentuje výzkumné poznatky potvrzující účinnost předškolního vzdělávání učitelů v mezipředmětovém vzdělávání pomocí IBSE.
PrintDisplayed: 22/7/2024 18:09