Detailed Information on Publication Record
2019
Development of Interdisciplinary Instruction Using Inquiry Based Science Education
TRNOVÁ, EvaBasic information
Original name
Development of Interdisciplinary Instruction Using Inquiry Based Science Education
Authors
Edition
International Conference on Education and New Developments 2019, 2019
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Portugal
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
mezipředmětové vzdělávání; badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání; vzdělávání učitelů
Keywords in English
interdisciplinary instruction; inquiry based science education; teacher education
Tags
International impact
Změněno: 11/9/2019 15:44, Dana Nesnídalová
V originále
The task of current educational system is to give all students competences they will need to prosper in global economic competition. However, students very often consider learning content as useless for their everyday life. In the context of natural sciences, this is not only about the choice of learning content but also about the way in which science subjects are taught. Students are not usually able to connect knowledge from individual natural science subjects and to solve interdisciplinary problems so typical for everyday life. It could be one of important reasons of lack of student interest in study of natural sciences. However, teachers are not usually educated in interdisciplinary instruction and they do not know appropriate educational methods supporting interdisciplinarity. Inquiry based science education is one of suitable educational strategies for interdisciplinary teaching/learning. Research findings confirming the effectiveness of pre-service teacher education in interdisciplinary instruction using IBSE are presented.
In Czech
Úkolem současného vzdělávacího systému je poskytnout všem studentům kompetence, které budou potřebovat k prosperitě v rámci ekonomické konkurence. Studenti však velmi často považují obsah učení pro jejich každodenní život za zbytečný. V kontextu přírodních věd se nejedná pouze o výběr učebního obsahu, ale také o způsob, jakým se vyučují přírodovědné předměty. Studenti obvykle nejsou schopni propojit znalosti z jednotlivých přírodovědných předmětů a řešit interdisciplinární problémy typické pro každodenní život. Může to být jeden z důležitých důvodů nedostatku zájmu studentů o studium přírodních věd. Učitelé však obvykle nemají mezipředmětové vzdělání a neznají vhodné vzdělávací metody podporující interdisciplinaritu. Badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání je jednou z vhodných vzdělávacích strategií pro mezipředmětovou výuku / učení. Příspěvek prezentuje výzkumné poznatky potvrzující účinnost předškolního vzdělávání učitelů v mezipředmětovém vzdělávání pomocí IBSE.