B
2019
Digitální kompetence v transdisciplinárním nahlédnutí : mezi filosofií, sociologií, pedagogikou a informační vědou
ČERNÝ, Michal
Základní údaje
Originální název
Digitální kompetence v transdisciplinárním nahlédnutí : mezi filosofií, sociologií, pedagogikou a informační vědou
Název anglicky
Digital competence in transdisciplinary insight : between philosophy, sociology, pedagogy, and information science
Vydání
1. vyd. Brno, 190 s. Masarykova univerzita, 2019
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50803 Information science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/19:00110680
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
digitální kompetence; filozofie; informační věda; sociologie
Klíčová slova anglicky
digital competence; philosophy; information science; sociology
V originále
Monografie se systematicky zabývá kritickou reflexí Evropského rámce digitálních kompetencí pro občany, jehož pracovní překlad také obsahuje. Rámec zasazuje do širší fenomenologické myšlenkové tradice a následně postupně prochází všech 21 kompetencí v nichž nachází zajímavá místa k úvahám a kritické reflexi skrze transdisciplinární pojetí. Jde o první monografii, která se systematicky problematikou digitálních kompetencí tímto způsobem zabývá. V tomto ohledu představuje předložený text důležitý příspěvek k širší celospolečenské diskusi o daném rámci i o digitálních kompetencích jako takových. Kniha sleduje různé perspektivy – filosofické, pedagogické, sociologické i informačně vědní. Snaží se být na jedné straně dostatečně přístupná širšímu okruhu čtenářů, ale současně nechce opustit odborné interdisciplinární nahlédnutí celého tématu. Z textu je patrné, že stát se digitálně kompetentním občanem je úkolem pro každého jedince ve společnosti.
Anglicky
The book systematically deals with the critical reflection of the European Digital Competence Framework for Citizens, which also includes a working translation. The framework puts into the broader phenomenological thought tradition and then gradually goes through all 21 competencies in which it finds interesting places to think and critical reflection through transdisciplinary concepts. It is the first book that deals systematically with digital competence issues. In this respect, the text presented is an essential contribution to a broader social debate on the framework and digital competences as such. The book follows different perspectives – philosophical, pedagogical, sociological and informational. On the one hand, it seems to be sufficiently accessible to a broader range of readers, but at the same time does not want to abandon the professional interdisciplinary insight into the whole topic. It is clear from the text that becoming a digitally competent citizen is a task for every individual in society.
Návaznosti
MUNI/A/1282/2018, interní kód MU | Název: Design Thinking Action Lab 2019: virtuální realita, sociální inovace a digital humanities | Investor: Masarykova univerzita, Design Thinking Action Lab 2019: virtuální realita, sociální inovace a digital humanities, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
|
Zobrazeno: 11. 11. 2024 02:15