B 2019

Digitální kompetence v transdisciplinárním nahlédnutí : mezi filosofií, sociologií, pedagogikou a informační vědou

ČERNÝ, Michal

Základní údaje

Originální název

Digitální kompetence v transdisciplinárním nahlédnutí : mezi filosofií, sociologií, pedagogikou a informační vědou

Název anglicky

Digital competence in transdisciplinary insight : between philosophy, sociology, pedagogy, and information science

Autoři

ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 190 s. Masarykova univerzita, 2019

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50803 Information science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/19:00110680

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-9330-0

Klíčová slova česky

digitální kompetence; filozofie; informační věda; sociologie

Klíčová slova anglicky

digital competence; philosophy; information science; sociology

Štítky

Munipress, rivok

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2020 20:50, Mgr. Zuzana Matulíková

Anotace

ORIG EN

V originále

Monografie se systematicky zabývá kritickou reflexí Evropského rámce digitálních kompetencí pro občany, jehož pracovní překlad také obsahuje. Rámec zasazuje do širší fenomenologické myšlenkové tradice a následně postupně prochází všech 21 kompetencí v nichž nachází zajímavá místa k úvahám a kritické reflexi skrze transdisciplinární pojetí. Jde o první monografii, která se systematicky problematikou digitálních kompetencí tímto způsobem zabývá. V tomto ohledu představuje předložený text důležitý příspěvek k širší celospolečenské diskusi o daném rámci i o digitálních kompetencích jako takových. Kniha sleduje různé perspektivy – filosofické, pedagogické, sociologické i informačně vědní. Snaží se být na jedné straně dostatečně přístupná širšímu okruhu čtenářů, ale současně nechce opustit odborné interdisciplinární nahlédnutí celého tématu. Z textu je patrné, že stát se digitálně kompetentním občanem je úkolem pro každého jedince ve společnosti.

Anglicky

The book systematically deals with the critical reflection of the European Digital Competence Framework for Citizens, which also includes a working translation. The framework puts into the broader phenomenological thought tradition and then gradually goes through all 21 competencies in which it finds interesting places to think and critical reflection through transdisciplinary concepts. It is the first book that deals systematically with digital competence issues. In this respect, the text presented is an essential contribution to a broader social debate on the framework and digital competences as such. The book follows different perspectives – philosophical, pedagogical, sociological and informational. On the one hand, it seems to be sufficiently accessible to a broader range of readers, but at the same time does not want to abandon the professional interdisciplinary insight into the whole topic. It is clear from the text that becoming a digitally competent citizen is a task for every individual in society.

Návaznosti

MUNI/A/1282/2018, interní kód MU
Název: Design Thinking Action Lab 2019: virtuální realita, sociální inovace a digital humanities
Investor: Masarykova univerzita, Design Thinking Action Lab 2019: virtuální realita, sociální inovace a digital humanities, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 11. 11. 2024 02:15