Infosféra jako nástroj pro studium učení - učení jako proces dosahování dynamické homeostatické ...
ČERNÝ, Michal. Infosféra jako nástroj pro studium učení - učení jako proces dosahování dynamické homeostatické rovnováhy (Infosphere as a tool for learning learning - learning as a process of achieving dynamic homeostatic balance). In Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie. 2019. ISBN 978-80-7494-475-8. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Infosféra jako nástroj pro studium učení - učení jako proces dosahování dynamické homeostatické rovnováhy |
Name (in English) | Infosphere as a tool for learning learning - learning as a process of achieving dynamic homeostatic balance |
Authors | ČERNÝ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 2019. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Conference abstract |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/19:00107630 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-7494-475-8 |
Keywords (in Czech) | infosféra; učení; rovnováha; výzkum; metafory |
Keywords in English | infosphere; learning; balance; research; metaphors |
Changed by | Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 6/4/2020 13:36. |
Abstract |
---|
Příspěvek se věnuje fenomenologicko-pragmatickému vymezení nového výzkumného pedagogického pole. Nabízí koncept infosféry jako prostoru informačních interakcí, ve kterém by se měl uskutečňovat pedagogický výzkum. Výhody tohoto výzkumného pojetí následně dokumentuje empirickými informacemi. |
Abstract (in English) |
---|
The paper deals with the phenomenological-pragmatic definition of a new research pedagogical field. It offers the concept of infosphere as a space of information interactions in which pedagogical research should be carried out. The benefits of this research concept are subsequently documented by empirical information. |
Links | |
---|---|
GA19-13038S, research and development project | Name: Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup |
Investor: Czech Science Foundation, Roads Towards 21st Century Inclusive School: An Ethnographic Approach |
PrintDisplayed: 27/9/2024 00:44