ČERNÝ, Michal. Infosféra jako nástroj pro studium učení - učení jako proces dosahování dynamické homeostatické rovnováhy (Infosphere as a tool for learning learning - learning as a process of achieving dynamic homeostatic balance). In Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie. 2019. ISBN 978-80-7494-475-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Infosféra jako nástroj pro studium učení - učení jako proces dosahování dynamické homeostatické rovnováhy
Name (in English) Infosphere as a tool for learning learning - learning as a process of achieving dynamic homeostatic balance
Authors ČERNÝ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/19:00107630
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7494-475-8
Keywords (in Czech) infosféra; učení; rovnováha; výzkum; metafory
Keywords in English infosphere; learning; balance; research; metaphors
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 6/4/2020 13:36.
Abstract
Příspěvek se věnuje fenomenologicko-pragmatickému vymezení nového výzkumného pedagogického pole. Nabízí koncept infosféry jako prostoru informačních interakcí, ve kterém by se měl uskutečňovat pedagogický výzkum. Výhody tohoto výzkumného pojetí následně dokumentuje empirickými informacemi.
Abstract (in English)
The paper deals with the phenomenological-pragmatic definition of a new research pedagogical field. It offers the concept of infosphere as a space of information interactions in which pedagogical research should be carried out. The benefits of this research concept are subsequently documented by empirical information.
Links
GA19-13038S, research and development projectName: Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup
Investor: Czech Science Foundation, Roads Towards 21st Century Inclusive School: An Ethnographic Approach
PrintDisplayed: 25/7/2024 22:26