Informační systém MU
LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Jan VANHOOF, Ruud LELIEUR, Kristina MALMBERG, Tornbjorn HORTLUND, Justina ERČULJ, Mateja BREJC, Linda DEVLIN, Tracy WALLIS, Rachel MORGAN-GUTHRIE, Eric VERBIEST, Manuel CEBRIÁN a Daniel CEBRIÁN. What knowledge and skills do school leaders need to develop in order to maximise the potential of learning networks? In 29th Annual Conference of ENIRDELM, Ljubljana. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název What knowledge and skills do school leaders need to develop in order to maximise the potential of learning networks?
Autoři LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí), Milan POL (203 Česká republika, domácí), Jan VANHOOF, Ruud LELIEUR, Kristina MALMBERG, Tornbjorn HORTLUND, Justina ERČULJ (705 Slovinsko), Mateja BREJC, Linda DEVLIN, Tracy WALLIS, Rachel MORGAN-GUTHRIE, Eric VERBIEST, Manuel CEBRIÁN a Daniel CEBRIÁN.
Vydání 29th Annual Conference of ENIRDELM, Ljubljana, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovinsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00110745
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky professional learning networks; educational leadership; training
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 25. 3. 2020 08:40.
Anotace
The paper is related with the outputs of the Erasmus+ project titled Leading learning by networking which deals with the topic of networking in schools. The consorcium of authors from six countries presented and discussed main project result devoted to the roles of headteachers (as architect, culture developer and educator) in the process of learning networks development in schools.
Anotace česky
Příspěvek se vztahuje k Erasmus+ projektu s názvem Podpora učení prostřednictvím profesionálních sítí, který je zaměřen na téma rozvoje profesionálních sítí ve školách. Tým autorů ze šesti zemí představil hlavní výsledky projektu zaěřené na roli ředitelů škol v procesu podpory profesionálních sítí (role architekta, podporovatele kultury a vzdělavatele).
Návaznosti
2017-1-CZ01-KA201-035502, interní kód MUNázev: Leading Learning by Networking (Akronym: LELENET)
Investor: Evropská unie, Leading Learning by Networking, Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže
Zobrazeno: 29. 7. 2024 11:23