Autoři
MUDRIK, Michal (703 Slovensko, garant, domácí)
V originále
Predstava rytiera v plnej plátovej zbroji na koni bojujúceho v turnaji alebo za spravodlivosť, česť a srdce svojej vyvolenej dámy sa neobjevuje len v knihách, filmoch, seriáloch, ale i v hernom priemysle. Avšak tato romantizovaná predstava o stredovekom vojenstve býva hlavne v hrách potláčaná a viac sa kladie dôraz na samotný spôsob boja, vedenia vojny a šplhanie po spoločenskom rebríčku. Ale aký je obraz rytiera v počítačových hrách oproti neromantizovanej skutočnosti a aké stereotypy sa využívajú a prečo?
Česky
Představa rytíře v plné plátové zbroji na koni bojujícího v turnaji nebo za spravedlnost, čest a srdce své vyvolené dámy se neobjevuje jen v knihách, filmech, seriálech, ale i v herním průmyslu. Avšak tato romantizovaná představa o středověkém vojenství bývá hlavně ve hrách potláčená a víc se klade důraz na samotný způsob boje, vedení války a postupování po společenském řebříčku. Ale jaký je obraz rytířství v počítačových hrách oproti neromantizované skutečnosti a jaké stereotypy sa využívají a proč?
Anglicky
The image of a knight in full plate armour on a horse fighting for justice, honor and the heart of his lady does not only appear in books, movies, series, but also in the gaming industry. However, this romanticized notion of medieval warfare is mainly suppressed in games, and more emphasis is placed on the fighting, war and rising the status in society hierarchy. But what is the image of knightship in computer games in contrast to the non-romanticized reality and which stereotypes are used and why?