M 2019

Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách

ČERVENKOVÁ, Marie and Jiřina HRBÁČKOVÁ

Basic information

Original name

Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách

Name in Czech

Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách

Name (in English)

Exploring Language for Specific Purposes in Business and Economics at Tertiary Level

Authors

ČERVENKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiřina HRBÁČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2019

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání konference

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14640/19:00110821

Organization unit

Language Centre

Keywords (in Czech)

výuka jazyků; ekonomický jazyk; terciární vzdělávání

Keywords in English

language learning; business language; higher education

Tags

International impact
Změněno: 29/2/2020 14:13, Mgr. Marie Červenková, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem konference je propojit odborníky z řad vyučujících anglického, německého, francouzského, španělského a ruského jazyka pro specifické účely v oblasti ekonomických věd v univerzitním prostředí České republiky a sousedních zemí za účelem sdílení profesních znalostí, zkušeností a diskuse o současných trendech v této oblasti. Konference nabídne platformu pro odbornou debatu o roli učitele obchodního jazyka v éře mileniálů, metod, které formují moderní třídu až po tvorbu materiálů a hodnotících nástrojů jazykové způsobilosti.

In English

The aim of the conference is to bring together professionals from amongst LSP teachers of English, German, French, Spanish and Russian at tertiary education institutions in the Czech Republic and neighbouring countries in order to share knowledge and experience, and examine the latest trends in teaching LSP. We hope to establish a platform for in-depth discussions ranging from the role of business language teachers of millennial students, through methods and techniques that shape the modern classroom to material design and assessment tools.