Detailed Information on Publication Record
2019
Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách
ČERVENKOVÁ, Marie and Jiřina HRBÁČKOVÁBasic information
Original name
Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách
Name in Czech
Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách
Name (in English)
Exploring Language for Specific Purposes in Business and Economics at Tertiary Level
Authors
ČERVENKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiřina HRBÁČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
2019
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání konference
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14640/19:00110821
Organization unit
Language Centre
Keywords (in Czech)
výuka jazyků; ekonomický jazyk; terciární vzdělávání
Keywords in English
language learning; business language; higher education
Tags
International impact
Změněno: 29/2/2020 14:13, Mgr. Marie Červenková, Ph.D.
V originále
Cílem konference je propojit odborníky z řad vyučujících anglického, německého, francouzského, španělského a ruského jazyka pro specifické účely v oblasti ekonomických věd v univerzitním prostředí České republiky a sousedních zemí za účelem sdílení profesních znalostí, zkušeností a diskuse o současných trendech v této oblasti. Konference nabídne platformu pro odbornou debatu o roli učitele obchodního jazyka v éře mileniálů, metod, které formují moderní třídu až po tvorbu materiálů a hodnotících nástrojů jazykové způsobilosti.
In English
The aim of the conference is to bring together professionals from amongst LSP teachers of English, German, French, Spanish and Russian at tertiary education institutions in the Czech Republic and neighbouring countries in order to share knowledge and experience, and examine the latest trends in teaching LSP. We hope to establish a platform for in-depth discussions ranging from the role of business language teachers of millennial students, through methods and techniques that shape the modern classroom to material design and assessment tools.