ČERVENKOVÁ, Marie and Jiřina HRBÁČKOVÁ. Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách (Exploring Language for Specific Purposes in Business and Economics at Tertiary Level). 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách
Name in Czech Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách
Name (in English) Exploring Language for Specific Purposes in Business and Economics at Tertiary Level
Authors ČERVENKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiřina HRBÁČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a conference
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14640/19:00110821
Organization unit Language Centre
Keywords (in Czech) výuka jazyků; ekonomický jazyk; terciární vzdělávání
Keywords in English language learning; business language; higher education
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Marie Červenková, Ph.D., učo 18575. Changed: 29/2/2020 14:13.
Abstract
Cílem konference je propojit odborníky z řad vyučujících anglického, německého, francouzského, španělského a ruského jazyka pro specifické účely v oblasti ekonomických věd v univerzitním prostředí České republiky a sousedních zemí za účelem sdílení profesních znalostí, zkušeností a diskuse o současných trendech v této oblasti. Konference nabídne platformu pro odbornou debatu o roli učitele obchodního jazyka v éře mileniálů, metod, které formují moderní třídu až po tvorbu materiálů a hodnotících nástrojů jazykové způsobilosti.
Abstract (in English)
The aim of the conference is to bring together professionals from amongst LSP teachers of English, German, French, Spanish and Russian at tertiary education institutions in the Czech Republic and neighbouring countries in order to share knowledge and experience, and examine the latest trends in teaching LSP. We hope to establish a platform for in-depth discussions ranging from the role of business language teachers of millennial students, through methods and techniques that shape the modern classroom to material design and assessment tools.
PrintDisplayed: 1/10/2024 18:50