KOVÁČOVÁ, Dominika. #influencer : Celebrity sociálních médií a jejich jazykový projev (#influence r: Social media celebrities and their communicative practices). In FILOVER. Přednášky pro veřejnost na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name #influencer : Celebrity sociálních médií a jejich jazykový projev
Name (in English) #influence r: Social media celebrities and their communicative practices
Authors KOVÁČOVÁ, Dominika.
Edition FILOVER. Přednášky pro veřejnost na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 60203 Linguistics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) influencer; sociální média; celebrity
Keywords in English influencer; social media; celebrity
Changed by Changed by: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Changed: 5/2/2020 11:15.
Abstract
Sociální média znatelně mění způsob, jakým spolu komunikujeme. Otázkou však nadále zůstává, do jaké míry nás v našem každodenním životě ovlivňují: Jakou úlohu při tom hrají tzv. influenceři a jejich jazykový projev? Jakým způsobem a s použitím jakých komunikačních strategií si získávají naši pozornost? K čemu slouží #hashtagy, @tagy a emodži? Odpověď na tyto a mnohé jiné otázky se společně pokusíme najít v příspěvcích nejznámějších českých a slovenských uživatelů Instagramu.
Abstract (in English)
Social media have noticeably changed the way we communicate. The extent to which they influence our behaviour, however, still remains an unanswered question: What is the role of influencers and of their communicative practices? What communicative strategies do they use to attract our attention? What is the function of #hashtags, @tags and emoji? We will be trying to answer and many other questions by analysing the Instagram posts of some well-known Czech and Slovak users of Instagram.
Links
MUNI/A/1396/2018, interní kód MUName: Researching Communication in English: Paradigms, Strategies, Developments (Acronym: RCE)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 17/8/2024 19:25