Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1565596, author = {Grůzová, Lucie and Najvarová, Veronika and Rodová, Veronika and Syslová, Zora and Vystrčilová, Petra}, booktitle = {Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu}, keywords = {pregraduate education; preconcepts; prefesional vision; reflection; preprimary and primary teaching}, language = {cze}, title = {Jak a o čem přemýšlejí?}, year = {2019} }
TY - CONF ID - 1565596 AU - Grůzová, Lucie - Najvarová, Veronika - Rodová, Veronika - Syslová, Zora - Vystrčilová, Petra PY - 2019 TI - Jak a o čem přemýšlejí? KW - pregraduate education KW - preconcepts KW - prefesional vision KW - reflection KW - preprimary and primary teaching N2 - Příspěvek představuje výsledky analýzy esejí studentů studijních oborů Učitelství pro mateřské školy a Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Cílem analýz bylo odpovědět na otázky, jakým jazykem se studenti vyjadřují o realitě preprimárního a primárního vzdělávání a jak tuto realitu tematizují. Specificky jsou analyzována data vztahující se k aktérům, prostředí, výuce v ZŠ a procesům vzdělávání v MŠ. Sledována byla také oblast osobního nastavení studentů k budoucí profesi učitele. Realizovaný výzkum spadá do proudu výzkumu profesionalismu, profesního vzdělávání a profesního rozvoje. Studie zastihuje respondenty v rané fázi profesního rozvoje, v situaci proměny či přechodu od role žáka (a žákovského vidění a pojetí edukace) k roli (a perspektivě) učitele. Narace studentů je nahlížena optikou profesního vidění v jeho nejranější fázi. Výzkumná sonda vychází z analýzy esejí studentů prvního ročníku studijních oborů Učitelství pro mateřské školy a Učitelství pro 1. stupeň základní školy. K analýze esejí bylo využito otevřeného kódování, z něhož vznikl kategoriální systém „Forma a obsah reflexe studentů“. V současné době (duben 2019) probíhá analýza pořízených dat. Závěry budou k dispozici na konci července. Výsledky pomohou odhalit prekoncepty studentů týkající se aktérů, procesů a prostředí školní edukace na počátku jejich pregraduálního vzdělávání. Očekáváme, že zjištění budou využita k proměně vysokoškolské výuky směrem k podpoře studentů jako reflektivních praktiků. ER -
GRŮZOVÁ, Lucie, Veronika NAJVAROVÁ, Veronika RODOVÁ, Zora SYSLOVÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Jak a o čem přemýšlejí? In \textit{Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu}. 2019.
|