VRUBEL, Martin. Fyzická přístupnost základních škol v kontextu inkluzivního vzdělávání. In 11. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2019. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Fyzická přístupnost základních škol v kontextu inkluzivního vzdělávání
Název česky Fyzická přístupnost základních škol v kontextu inkluzivního vzdělávání
Název anglicky Physical accessibility of primary schools in the context of inclusive education
Autoři VRUBEL, Martin (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 11. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2019, 2019.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Program konference ICOLLE
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00108361
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky základní škola; přístupnost; bariéry; inkluzivní vzdělávání
Klíčová slova anglicky primary school; accessibility; barriers; inclusive education
Změnil Změnil: Mgr. Martin Vrubel, Ph.D., učo 214871. Změněno: 3. 10. 2019 16:16.
Anotace
Příspěvek navazuje na širokou odbornou diskusi o inkluzivním vzdělávání. Na rozdíl od většiny publikovaných výzkumů se zaměřuje na fyzickou připravenost a upravenost školních budov. Přestože je bezbariérovost školních budov též významným podpůrným opatřením definovaným ve vyhlášce č. 27/2016 Sb., zůstává často v pozadí zájmu odborné veřejnosti. Cílem příspěvku je představit analýzu přístupnosti budov českých základních škol. Dále informovat o úpravách, které jsou realizovány nejčastěji a informuje též o nejčastějších chybách ovlivňujících přístupnost českých škol. Školní budovy byly analyzovány metodou terénního mapování, kritéria hodnocení vychází z vyhlášky č. 398/2009 Sb. a specifických potřeb studentů.
Anotace anglicky
The paper follows the professional discussion on inclusive education. The paper focuses on physical accessibility and adaptability of school buildings. Although the barrier-free accessibility of school buildings is also an important support measure defined in Decree No. 27/2016 Coll., It often remains in the background of interest of the professional public. The aim of the paper is to present an analysis of accessibility of buildings of Czech elementary schools. Furthermore, inform about the modifications that are implemented most often and informs about the most common mistakes affecting the accessibility of Czech schools. School buildings were analyzed by the method of field mapping, the evaluation criteria are based on Decree No. 398/2009 Coll. and the specific needs of students.
Návaznosti
TL02000064, projekt VaVNázev: Bariéry v inkluzi a jejich překonávání - implementace v prostředí českých základních škol
Investor: Technologická agentura ČR, Bariéry v inkluzi a jejich překonávání - implementace v prostředí českých základních škol
VytisknoutZobrazeno: 1. 10. 2024 10:01