ŠEĎOVÁ, Klára, Martin SEDLÁČEK, Roman ŠVAŘÍČEK, Martin MAJCÍK, Jana NAVRÁTILOVÁ, Anna DREXLEROVÁ, Jakub KYCHLER a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Do those who talk more learn more? The relationship between student classroom talk and student achievement. Learning and Instruction. Elsevier, 2019, roč. 63, October, s. 1-10. ISSN 0959-4752. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.learninstruc.2019.101217.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Do those who talk more learn more? The relationship between student classroom talk and student achievement
Autoři ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí), Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí), Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, domácí), Martin MAJCÍK (203 Česká republika, domácí), Jana NAVRÁTILOVÁ (203 Česká republika, domácí), Anna DREXLEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Jakub KYCHLER (203 Česká republika, domácí) a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Learning and Instruction, Elsevier, 2019, 0959-4752.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 3.323
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00107721
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.learninstruc.2019.101217
UT WoS 000484870400006
Klíčová slova anglicky classroom talk; learning; student achievement
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D., učo 12302. Změněno: 8. 2. 2024 15:28.
Anotace
There have been efforts to investigate the link between classroom talk and student achievement for some time. However, studies considering individual student participation in classroom talk have thus far been rare. The research reported in this study was carried out on 639 ninth grade students at Czech middle schools. Observations took place in language arts lessons; talk time and the number of utterances with reasoning were recorded for each student. Achievement was measured using a standardized reading literacy test. The results confirmed a strong link between a given student's talk time and number of utterances featuring reasoning and that student's achievement. As for student talk time, a connection at the classroom level was also identified – students in talkative classrooms had better results. However, there was not a connection between utterances with reasoning and better results at the classroom level. A positive link between individual participation and achievement was observed in all students regardless of socio-economic background or gender.
Návaznosti
GA17-03643S, projekt VaVNázev: Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků
Investor: Grantová agentura ČR, Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 07:37