ŽÁKOVÁ, Michaela. Mezi-generační učení v třígeneračních typech soužití (Intergenerational learning in three-generation cohabitation). In 9. olomoucká sociologická podzimní konference. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mezi-generační učení v třígeneračních typech soužití
Name in Czech Mezi-generační učení v třígeneračních typech soužití
Name (in English) Intergenerational learning in three-generation cohabitation
Authors ŽÁKOVÁ, Michaela.
Edition 9. olomoucká sociologická podzimní konference, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50400 5.4 Sociology
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) three-generation cohabitation; intergenerational learning; communication
Keywords in English tří-generační typy soužití; mezi-generační učení; komunikace
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Michaela Žáková, učo 402386. Changed: 18/10/2019 19:05.
Abstract
Konferenční příspěvek se věnuje tématu mezi-generačního učení v třígeneračních typech soužití. Na základě analýzy rozhovorů se zástupci tří generací, příspěvek prezentuje, jak jednotlivé generace hovoří o tom, co se soužitím s dalšími generacemi naučili a v čem je jejich společné žití obohatilo. Nezaměřuje se pouze na proces mezi-generačního učení mezi prarodiči a vnučkami/ vnuky, ale do analýzy zahrnuje i perspektivu prostřední generace, čímž apeluje na holistický přístup k problematice. Více než na studium podob „záměrného“ či „přímého“ učení, které rámuje aktivně předávané vědomosti, znalosti a dovednosti ze stran jednotlivých generací (ať už nápodobou či nikoli; kupř. jak pracovat s IT, jak uvařit guláš, záležitosti finanční hospodaření aj.), se příspěvek více zaměřuje na podoby toho, co se jedinci naučili každodenním soužitím s dalšími generacemi jako takovým. Věnuje se tak i dalším podobám mezi-generačního učení, založených na každodenních zkušenostech se soužitím více generací. V tomto ohledu reflektuje kupříkladu témata tolerance a vlastních, naučených strategií, které jedinci využívají mj. za účelem udržet chod domácností. Tím přispívá do diskuze o charakteru třígeneračních soužití v České republice a k problematice procesu mezi-generačního učení v těchto typech soužití.
Links
GA18-08273S, research and development projectName: Péče, příbuzenství a mezigenerační vazby v třígeneračních domácnostech (Acronym: TŘÍGENDO)
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 26/7/2024 09:45