Detailed Information on Publication Record
2019
Videoclubs as a Form of Professional Development: The Research-based Benefits and the Experience-based Pitfalls
MINAŘÍKOVÁ, Eva, Michaela PÍŠOVÁ and Miroslav JANÍKBasic information
Original name
Videoclubs as a Form of Professional Development: The Research-based Benefits and the Experience-based Pitfalls
Name in Czech
Videokluby jako forma profesního rozvoje: výhody přístupu založeném na výzkumu a úskalí založená na zkušenostech
Authors
MINAŘÍKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michaela PÍŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Miroslav JANÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Münster (DE), Supporting Teachers: Improving Instruction, p. 153-170, 18 pp. 2019
Publisher
Waxmann
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/19:00107725
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-3-8309-4029-6
Keywords (in Czech)
Učitelé anglického jazyka;kontinuální profesní rozvoj;videoklub
Keywords in English
In-service EFL teacher; continuing professional development;videoclub
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 23/3/2020 15:50, Dana Nesnídalová
V originále
In the Czech Republic, considerable attention has been given to designing pre-service teacher education courses in all subjects and levels. Teacher education for prospective teachers of English as a foreign language (EFL) is in the forefront of such efforts. However, continuing professional development (CPD) has not received so much attention. In our efforts, we focus on CPD for teachers of English as a foreign language. Inspired by other programmes, we prepared and realized a similar course, so-called Videclubs. In this chapter, we shall present the story of videoclubs for EFL teachers and the lessons we learned through their implementation and evaluation. We will introduce our approach, focussing on its theoretical grounding, and the benefits and pitfalls as we encountered them. To provide a deeper insight, we will illustrate our account with examples from the accompanying research we conducted. We believe this will be of interest to teacher educators who organize similar CPD courses or wish to do so in the future.
In Czech
V České republice je značná pozornost věnována navrhování kurzů dalšího vzdělávání učitelů ve všech předmětech a úrovních. Vzdělávání učitelů angličtiny jako cizího jazyka (EFL) stojí v popředí tohoto úsilí. Kontinuálnímu profesnímu rozvoji (CPD) se však tolik pozornosti nevěnovalo. V rámci našeho přístupu se zaměřujeme na CPD pro učitele angličtiny jako cizího jazyka. Inspirováni jinými programy jsme připravili a realizovali podobný kurz-Videoklub. V kapitole jsou představen příběh Videoklubů pro učitele EFL a zkušenosti, které jsme získali jejich implementací a hodnocením. V kapitole představíme náš přístup se zaměřením na jeho teoretické zakotvení, výhody a úskalí, se kterými jsme se setkali. Abychom získali lepší vhled, ilustrujeme náš přístup příklady z výzkumu, který jsme realizovali v souvislosti s Videokluby. Věříme, že tento text bude přínosný pro vzdělavatele učitelů, kteří organizují či plánují podobné kurzy CPD.
Links
GA17-15467S, research and development project |
|