STRÁNSKÁ, Zdenka and Petra KUBEŠOVÁ. Školní výkonová motivace, tréma a školní prospěch žáků druhého stupně základních škol (Academic achievement motivation, test anxiety and school achievement of the second grade of elementary school pupils). In Konference Novinky v pedagogické a školní psychologii 2019 "Co opravdu zajímá školní psychology?", Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, Brno, pořádaná Asociací školní psychologie, Ústavem pedagogických věd FF MU a Katedrou psychologie PdF MU ve dnech 29. - 30. 8. 2019. 2019. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1575019, author = {Stránská, Zdenka and Kubešová, Petra}, booktitle = {Konference Novinky v pedagogické a školní psychologii 2019 "Co opravdu zajímá školní psychology?", Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, Brno, pořádaná Asociací školní psychologie, Ústavem pedagogických věd FF MU a Katedrou psychologie PdF MU ve dnech 29. - 30. 8. 2019}, keywords = {academic achievement motivation; test anxiety; school achievement; pupils of the second grade of elementary school}, language = {cze}, title = {Školní výkonová motivace, tréma a školní prospěch žáků druhého stupně základních škol}, year = {2019} }
TY - CONF ID - 1575019 AU - Stránská, Zdenka - Kubešová, Petra PY - 2019 TI - Školní výkonová motivace, tréma a školní prospěch žáků druhého stupně základních škol KW - academic achievement motivation KW - test anxiety KW - school achievement KW - pupils of the second grade of elementary school N2 - Příspěvek pojednává o výzkumném šetření zaměřeném na školní výkonovou motivaci a školní prospěch žáků zažívajících pocity trémy ve srovnání s žáky, pro které tréma není takovým problémem, nebo ji běžně nezažívají. Data byla získána od 231 žáků druhého stupně základních škol. Byly použity dotazník Školní výkonová motivace žáků V. Hrabala a I. Pavelkové (2011) a Škála klasického strachu, sociálně situační anxiety a trémy (KSAT) O. Kondáše (1973). Výsledky výzkumu ukázaly, že chlapci a dívky se neliší ani v míře trémy ani v úrovni výkonové motivace a že žáci-trémisté a žáci inklinující k trémě jsou na rozdíl od žáků ne-trémistů motivováni především potřebou vyhnout se neúspěchu. ER -
STRÁNSKÁ, Zdenka and Petra KUBEŠOVÁ. Školní výkonová motivace, tréma a školní prospěch žáků druhého stupně základních škol (Academic achievement motivation, test anxiety and school achievement of the second grade of elementary school pupils). In \textit{Konference Novinky v pedagogické a školní psychologii 2019 ''Co opravdu zajímá školní psychology?'', Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, Brno, pořádaná Asociací školní psychologie, Ústavem pedagogických věd FF MU a Katedrou psychologie PdF MU ve dnech 29. - 30. 8. 2019}. 2019.
|