k 2019

Profesní vzdělávání behaviorálních analytiků: využití metody behavioral skills training

PANČOCHA, Karel and Sheri Leigh KINGSDORF

Basic information

Original name

Profesní vzdělávání behaviorálních analytiků: využití metody behavioral skills training

Name in Czech

Profesní vzdělávání behaviorálních analytiků: využití metody behavioral skills training

Name (in English)

Professional Education of Behavior Analysts: Using Behavioral Skills Training Methods

Authors

PANČOCHA, Karel and Sheri Leigh KINGSDORF

Edition

11. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2019, 2019

Other information

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50302 Education, special

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Program konference ICOLLE

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7509-673-9

Keywords (in Czech)

Profesní vzdělávání; Behaviorálních analytik; Behavioral skills training

Keywords in English

Professional education; Behavioral Analysts; Behavioral skills training
Změněno: 7/2/2020 11:38, prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.

Abstract

ORIG EN

V originále

Behaviorální analytik je odborník, který by měl být schopen poskytovat behaviorální intervence osobám s neurovývojovými poruchami, např. poruchami autistického spektra. V rámci vzdělávání budoucích behaviorálních analytiků jsme ověřovali možnost využití metody Behavioral Skills Training (BST) k nácviku dovedností potřebných k samostatnému vytvoření a implementaci behavioprálního plánu u klientů. Praktický nácvik probíhal v rámci šesti intezivních seminářů ve čtrnáctidenních cyklech, kterých se zúčastnilo šest budoucích behaviorálních analytiků. Průběžně osvojované dovednosti studenti využívali v rámci své řízené praxe. Ke zjišťování využití nově získaných dovedností v praxi jsme zvolili vnitrosuběktový experimentální design. Data byla získávána průběžně z vlastních záznamů respondentů o provedených činnostech v rámci jejich práce s klientem. Výsledky ukazují , že metody BST mohou být velmi účinné při nácviku praktických dovedností potřebných pro vytvoření behaviorálního plánu a zahájení behaviorální intervence u klienta s neurovývojovým postižením.

In English

A behavioral analyst is an expert who should be able to provide behavioral interventions to persons with neurodevelopmental disorders, such as autistic spectrum disorders. In the education of future behavioral analysts, we examined the possibility of using the Behavioral Skills Training (BST) method to practice the skills needed to independently develop and implement a behavioral plan for clients. Practical training took place in six intensive seminars in 14-day cycles attended by six future behavioral analysts. To determine the use of newly acquired skills in practice, we chose single subject design. Data were obtained continuously from the respondents' own records of the activities performed within their work with the client. The results show that BST methods can be very effective in practicing the practical skills needed to develop a behavioral plan and initiate a behavioral intervention in a client with a developmental disability.

Links

0249/2018, interní kód MU
Name: Zavedení postgraduálního studia Aplikované behaviorální analýzy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity pro využití k práci s dětmi s poruchou autistického spektra III.
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
Displayed: 1/11/2024 23:42