PANČOCHA, Karel and Helena VAĎUROVÁ. Včasná intenzivní behaviorální intervence u dětí s autismem: chybějící dílek puzzle (Early Intesive Behavioral Intervention for Children with Autism: Missing Puzzle Piese). In XVI. Hradecké dny sociální práce - Sociální začleňování v kontextu sociální práce. 2019. ISBN 978-80-7435-749-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Včasná intenzivní behaviorální intervence u dětí s autismem: chybějící dílek puzzle
Name in Czech Včasná intenzivní behaviorální intervence u dětí s autismem: chybějící dílek puzzle
Name (in English) Early Intesive Behavioral Intervention for Children with Autism: Missing Puzzle Piese
Authors PANČOCHA, Karel and Helena VAĎUROVÁ.
Edition XVI. Hradecké dny sociální práce - Sociální začleňování v kontextu sociální práce, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Program konference
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7435-749-7
Keywords (in Czech) Včasná intervence; Behaviorální intervence; Dítě; Autismus
Keywords in English Early care intervention; Behavioral intervention; Child; Autism
Changed by Changed by: prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc., učo 42604. Changed: 23/1/2020 15:09.
Abstract
Pro zmírnění jádrových symptomů PAS se jako efektivní ukazují včasné intenzivní individualizované programy s nízkým počtem dětí na jednoho terapeuta, založené na aplikované behaviorální analýze. V příspěvku popíšeme charakteristiky kvalitní behaviorální intervence a představíme možnosti jejich uplatnění v rámci zdravotníctví, sociálních služeb a školství a dále se zaměříme na zkušenosti rodičů dětí s PAS.
Abstract (in English)
In order to alleviate the core symptoms of ASD, early intensive individualized programs with a low number of children per therapist based on applied behavioral analysis show a high effectivity. In this paper we will describe the characteristics of quality behavioral intervention and present the possibilities of their use in health care, social services and education, and further focus on experiences of parents of children with ASD.
Links
MUNI/A/1529/2018, interní kód MUName: Výzkum životních zkušeností osob s neurovývojovým postižením a jejich rodin se zaměřením na kvalitu života (Acronym: NQOL)
Investor: Masaryk University, Category A
0249/2018, interní kód MUName: Zavedení postgraduálního studia Aplikované behaviorální analýzy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity pro využití k práci s dětmi s poruchou autistického spektra III.
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
PrintDisplayed: 27/4/2024 21:24