CHVÁLOVÁ, Marie. Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 209 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 8. ISBN 978-80-210-9274-7. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka
Název česky Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka
Název anglicky Opportunities for Development of Learner Autonomy in English Lessons
Autoři CHVÁLOVÁ, Marie.
Vydání 1. vyd. Brno, 209 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 8, 2018.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-9274-7
Klíčová slova česky autonomie žáka, přesvědčení učitele, příležitosti k rozvíjení autonomie, výuka anglického jazyka, role učitele
Klíčová slova anglicky learner autonomy, teacher beliefs, opportunities for development of learner autonomy, English lessons, teacher roles
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 6. 11. 2019 12:54.
Anotace
Monografie se zabývá příležitostmi k rozvíjení žákovy autonomie, které poskytují učitelé anglického jazyka ve své výuce na 2. stupni základních škol. Realizovaný výzkum představuje, jaké příležitosti byly žákům nabízeny, jaké povahy nabývaly pozorované vyučovací hodiny z hlediska rozvíjení autonomie a také, jaká přesvědčení měli vybraní učitelé ohledně žákovy autonomie. V rámci výzkumných zjištění je také diskutována souvislost mezi učitelovým přesvědčením a pozorovanou výukou. V monografii je také podrobně popsán postup tvorby pozorovacího nástroje sloužícího pro nepřímé pozorování příležitostí k rozvíjení žákovy autonomie. Monografie poukazuje na důležitost a rozmanitost rozvíjení autonomie a prezentované výsledky jsou relevantní jak pro učitele základních škol, tak pro vysokoškolské učitele a akademiky zajišťující pregraduální vzdělávání učitelů.
Anotace anglicky
This monography deals with the opportunities for development of learner autonomy that teachers provide in their English lessons at lower-secondary schools. The conducted research shows the opportunities that were provided, the nature of observed English lessons with regards to learner autonomy and also teacher beliefs about learner autonomy. Moreover, research findings discuss the connection between teacher beliefs and observed lessons. The monography also describes in detail the creation of a research instrument that can be used for indirect observation of these opportunities in class. The monography points out the importance and diversity of developing learner autonomy and the research results are relevant both for primary and secondary school teachers as well as for university teachers and researchers preparing students for teaching carreer.
Návaznosti
MUNI/A/1143/2018, interní kód MUNázev: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VIII)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 09:02