ADAM, Martin. Enhancing persuasion in sermon conclusions through fear induction. In Marie Crhová and Michaela Weiss. Silesian Studies in English 2018: Proceedings of the 5th International Conference of English and American Studies. 1. vyd. Opava: Silesian University in Opava, 2019, s. 8-17. ISBN 978-80-7510-398-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Enhancing persuasion in sermon conclusions through fear induction
Název česky Posilování persvaze v závěrech kázání prostřednictvím vyvolání strachu
Autoři ADAM, Martin (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Opava, Silesian Studies in English 2018: Proceedings of the 5th International Conference of English and American Studies. od s. 8-17, 10 s. 2019.
Nakladatel Silesian University in Opava
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00107777
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7510-398-7
UT WoS 000658853200001
Klíčová slova česky persvaze; kázání; náboženství; závěr; strach; patos
Klíčová slova anglicky persuasion; sermon; religious; conclusions; fear; pathos
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D., učo 14990. Změněno: 30. 6. 2021 12:51.
Anotace
Pathos, one of the three Aristotelian sources of appeal, is generally mediated via affect and emotions. In religious discourse it is, among other things, effectively reinforced by the intentional juxtaposition of the factual (serious theological content, intertextual references to credible sources) on the one hand, and the affective (both positive and negative emotions) on the other. It follows that a whole scale of emotions may undoubtedly be ignited in religious discourse; these are intended to promote the doctrine as well as to make the believers realise and accept spiritual truths. The corpus-based paper examines how negative affect, viz. fear induced deliberately by the preacher, may foster the persuasive effect in sermons.
Anotace česky
Pathos, jeden ze tří aristotelských typů apelu, je obecně zprostředkován afektem a emocemi. V náboženském diskurzu je mimo jiné účinně posilován úmyslným propojením faktického (vážný teologický obsah, intertextuální odkazy na důvěryhodné zdroje) na jedné straně a afektivního (pozitivní i negativní emoce) na straně druhé. Z toho vyplývá, že v náboženském diskurzu může být nepochybně evokováno celé spektrum emocí; ty mají posílit doktrínu a také k to, aby si věřící lépe uvědomili a přijali duchovní pravdy. Výzkumný článek založený na korpusu zkoumá, jak negativní emoce, přesněji řečeno strach vyvolaný úmyslně kazatelem, mohou podpořit přesvědčivý účinek v kázáních.
Návaznosti
GA17-16195S, projekt VaVNázev: Persvaze v anglickém a českém specializovaném diskurzu
Investor: Grantová agentura ČR, Persvaze v anglickém a českém specializovaném diskurzu
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 15:24