Detailed Information on Publication Record
2018
Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka
CHVÁLOVÁ, MarieBasic information
Original name
Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka
Name in Czech
Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka
Name (in English)
Opportunities for Development of Learner Autonomy in English Lessons
Authors
CHVÁLOVÁ, Marie
Edition
1., elektronické vyd. Brno, 209 pp. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 8, 2018
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Odborná kniha
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
ISBN
978-80-210-9275-4
DOI
10.5817/CZ.MUNI.M210-9275-2018
Keywords (in Czech)
autonomie žáka, přesvědčení učitele, příležitosti k rozvíjení autonomie, výuka anglického jazyka, role učitele
Keywords in English
learner autonomy, teacher beliefs, opportunities for development of learner autonomy, English lessons, teacher roles
Tags
Změněno: 17/5/2021 06:32, PhDr. Lea Novotná
V originále
Monografie se zabývá příležitostmi k rozvíjení žákovy autonomie, které poskytují učitelé anglického jazyka ve své výuce na 2. stupni základních škol. Realizovaný výzkum představuje, jaké příležitosti byly žákům nabízeny, jaké povahy nabývaly pozorované vyučovací hodiny z hlediska rozvíjení autonomie a také, jaká přesvědčení měli vybraní učitelé ohledně žákovy autonomie. V rámci výzkumných zjištění je také diskutována souvislost mezi učitelovým přesvědčením a pozorovanou výukou. V monografii je také podrobně popsán postup tvorby pozorovacího nástroje sloužícího pro nepřímé pozorování příležitostí k rozvíjení žákovy autonomie. Monografie poukazuje na důležitost a rozmanitost rozvíjení autonomie a prezentované výsledky jsou relevantní jak pro učitele základních škol, tak pro vysokoškolské učitele a akademiky zajišťující pregraduální vzdělávání učitelů.
In English
This monography deals with the opportunities for development of learner autonomy that teachers provide in their English lessons at lower-secondary schools. The conducted research shows the opportunities that were provided, the nature of observed English lessons with regards to learner autonomy and also teacher beliefs about learner autonomy. Moreover, research findings discuss the connection between teacher beliefs and observed lessons. The monography also describes in detail the creation of a research instrument that can be used for indirect observation of these opportunities in class. The monography points out the importance and diversity of developing learner autonomy and the research results are relevant both for primary and secondary school teachers as well as for university teachers and researchers preparing students for teaching carreer.