BENEŠ, Pavel, Zuzana STŘÍTESKÁ a Martin VRUBEL. Výhody a využitelnost barevných fólií ve speciálně pedagogickém procesu. Online. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2019, roč. 8, č. 2, s. 111-126. ISSN 2585-7363. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výhody a využitelnost barevných fólií ve speciálně pedagogickém procesu.
Název anglicky Color Files Benefits and Utility in Special-Educational Process
Autoři BENEŠ, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí), Zuzana STŘÍTESKÁ (203 Česká republika, domácí) a Martin VRUBEL (203 Česká republika, domácí)
Vydání Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education, Prešov, Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2019, 2585-7363.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Odkaz na časopis
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00111403
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky funkční vidění; barevné fólie a filtry; vidění; specifické poruchy učení; dyslexie
Klíčová slova anglicky functional vision; color files and filters; special educational needs; dyslexia
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 26. 3. 2020 09:52.
Anotace
Článek prezentuje možné propojení tématu rehabilitace zrakových funkcí s tématem specifických poruch učení. Pokud dojde u jedince k postižení jeho zrakových funkcí, bývá často omezen ve velkém množství aktivit, ale i v kognitivní sféře. Podle stupně zrakového postižení je možné využít různé optické a kompenzační pomůcky, mezi které patří též barevné fólie. Z výzkumných šetření však vyplývá, že stejné barevné folie mohou mít pozitivní vliv i u školáků, kterým byla diagnostikována dyslexie. Pokud žák použije při čtení barevnou fólii, může dojít k významnému zlepšení rychlosti a kvality čtení, a to jak subjektivní, tak i objektivní.
Anotace anglicky
This article presents a possible inter-disciplinary conection between rehabilitation of visual functions and specific learning disorders. When an individual is affected by his visual function, he is often limited in different activities as well as in the cognitive sphere. Depending on the degree of visual impairment, we use various optical and compensatory aids for rehabilitation, including colorful films. Color films can also have a positive effect on poupils who have been diagnosed with dyslexia, for example. If the pupil reads through the color film, the reading fast and quality can be significantly improved.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 16:25