J 2019

Designing an ESP Course

DLABOLOVÁ, Daniela and Agnieszka SUCHOMELOVÁ-POLOMSKA

Basic information

Original name

Designing an ESP Course

Name in Czech

Tvorba kurzu angličtiny pro specifické účely

Authors

DLABOLOVÁ, Daniela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Agnieszka SUCHOMELOVÁ-POLOMSKA (616 Poland, belonging to the institution)

Edition

Zeszyty glottodydaktyczne, 2019, 2080-2358

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

60202 Specific languages

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14640/19:00111417

Organization unit

Language Centre

Keywords (in Czech)

Angličtina pro specifické účely; analýza potřeb; sylaby; tvorba materiálů; testování v ESP

Keywords in English

ESP; needs analysis; specific disciplines; syllabi; materials development; ESP testing

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 7/1/2020 11:54, Mgr. Daniela Dlabolová

Abstract

V originále

The article aims to discuss the multilevel process of the ESP course design for the undergraduate students of the Faculty of Science at Masaryk University in Brno. Considering the different requirements of various disciplinary cultures as well as the lack of the specific disciplinary education of language teachers, it appears that an effective solution might be designing a course around a common framework of selected language functions and academic skills while allowing sufficient room for the specifics of typical disciplinary genres.

In Czech

Tématem příspěvku je seznámení s komplexním procesem tvorby kurzu odborné angličtiny pro bakalářské studenty Přírodovědecké fakulty Masarykovy University v Brně. S vědomím rozmanitosti požadavků různých studijních směrů společně s nepřírodovědným vzděláním učitelů angličtiny se jeví jako efektivní postup tvořit kurz na základě společného rámce z vybraných jazykových funkcí a akademických dovedností. Specifika jednotlivých oborů jsou přitom zachována přidělením dostatečného prostoru pro typické žánrové útvary studovaných disciplín.