Detailed Information on Publication Record
2019
Designing an ESP Course
DLABOLOVÁ, Daniela and Agnieszka SUCHOMELOVÁ-POLOMSKABasic information
Original name
Designing an ESP Course
Name in Czech
Tvorba kurzu angličtiny pro specifické účely
Authors
DLABOLOVÁ, Daniela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Agnieszka SUCHOMELOVÁ-POLOMSKA (616 Poland, belonging to the institution)
Edition
Zeszyty glottodydaktyczne, 2019, 2080-2358
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
60202 Specific languages
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14640/19:00111417
Organization unit
Language Centre
Keywords (in Czech)
Angličtina pro specifické účely; analýza potřeb; sylaby; tvorba materiálů; testování v ESP
Keywords in English
ESP; needs analysis; specific disciplines; syllabi; materials development; ESP testing
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 7/1/2020 11:54, Mgr. Daniela Dlabolová
V originále
The article aims to discuss the multilevel process of the ESP course design for the undergraduate students of the Faculty of Science at Masaryk University in Brno. Considering the different requirements of various disciplinary cultures as well as the lack of the specific disciplinary education of language teachers, it appears that an effective solution might be designing a course around a common framework of selected language functions and academic skills while allowing sufficient room for the specifics of typical disciplinary genres.
In Czech
Tématem příspěvku je seznámení s komplexním procesem tvorby kurzu odborné angličtiny pro bakalářské studenty Přírodovědecké fakulty Masarykovy University v Brně. S vědomím rozmanitosti požadavků různých studijních směrů společně s nepřírodovědným vzděláním učitelů angličtiny se jeví jako efektivní postup tvořit kurz na základě společného rámce z vybraných jazykových funkcí a akademických dovedností. Specifika jednotlivých oborů jsou přitom zachována přidělením dostatečného prostoru pro typické žánrové útvary studovaných disciplín.