DLABOLOVÁ, Daniela and Agnieszka SUCHOMELOVÁ-POLOMSKA. Designing an ESP Course. Zeszyty glottodydaktyczne. 2019, vol. 9, No 1, p. 13-21. ISSN 2080-2358.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Designing an ESP Course
Name in Czech Tvorba kurzu angličtiny pro specifické účely
Authors DLABOLOVÁ, Daniela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Agnieszka SUCHOMELOVÁ-POLOMSKA (616 Poland, belonging to the institution).
Edition Zeszyty glottodydaktyczne, 2019, 2080-2358.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 60202 Specific languages
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Plný text Web of the Journal
RIV identification code RIV/00216224:14640/19:00111417
Organization unit Language Centre
Keywords (in Czech) Angličtina pro specifické účely; analýza potřeb; sylaby; tvorba materiálů; testování v ESP
Keywords in English ESP; needs analysis; specific disciplines; syllabi; materials development; ESP testing
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Dlabolová, učo 207012. Changed: 7/1/2020 11:54.
Abstract
The article aims to discuss the multilevel process of the ESP course design for the undergraduate students of the Faculty of Science at Masaryk University in Brno. Considering the different requirements of various disciplinary cultures as well as the lack of the specific disciplinary education of language teachers, it appears that an effective solution might be designing a course around a common framework of selected language functions and academic skills while allowing sufficient room for the specifics of typical disciplinary genres.
Abstract (in Czech)
Tématem příspěvku je seznámení s komplexním procesem tvorby kurzu odborné angličtiny pro bakalářské studenty Přírodovědecké fakulty Masarykovy University v Brně. S vědomím rozmanitosti požadavků různých studijních směrů společně s nepřírodovědným vzděláním učitelů angličtiny se jeví jako efektivní postup tvořit kurz na základě společného rámce z vybraných jazykových funkcí a akademických dovedností. Specifika jednotlivých oborů jsou přitom zachována přidělením dostatečného prostoru pro typické žánrové útvary studovaných disciplín.
PrintDisplayed: 13/9/2024 08:04