ČERNÝ, Michal. Pojetí informační gramotnosti v ŠVP : analýza kurikula tří vybraných středních škol (The Concept of Information Literacy in School Curriculum : Curriculum Analysis of Three Selected High Schools). Journal of Technology and Information Education. Olomouc: Univerzita Palackého, 2019, vol. 11, No 2, p. nestránkováno, 14 pp. ISSN 1803-537X. Available from: https://dx.doi.org/10.5507/jtie.2019.010. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1582461, author = {Černý, Michal}, article_location = {Olomouc}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2019.010}, keywords = {informatics; information literacy; work with information; media literacy; didactics; competence}, language = {cze}, issn = {1803-537X}, journal = {Journal of Technology and Information Education}, title = {Pojetí informační gramotnosti v ŠVP : analýza kurikula tří vybraných středních škol}, url = {https://www.jtie.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=jti&raid=151&type=fin&ver=3}, volume = {11}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1582461 AU - Černý, Michal PY - 2019 TI - Pojetí informační gramotnosti v ŠVP : analýza kurikula tří vybraných středních škol JF - Journal of Technology and Information Education VL - 11 IS - 2 SP - nestránkováno EP - nestránkováno PB - Univerzita Palackého SN - 1803537X KW - informatics KW - information literacy KW - work with information KW - media literacy KW - didactics KW - competence UR - https://www.jtie.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=jti&raid=151&type=fin&ver=3 L2 - https://www.jtie.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=jti&raid=151&type=fin&ver=3 N2 - Kvalitativní empirická studie se zaměřuje na roli informační gramotnosti v kurikulu tří vybraných škol – gymnázia, zdravotnické školy s oborem praktická sestra a knihovnické střední školy. Využívá přitom dokumentovou analýzu tří školních vzdělávacích programů. Cílem článku je uchopení tématu informační gramotnosti ve zmíněných školách a sledování jeho předmětových, ale i průřezových přesahů. Nabízí pohled nikoli na to, jak je informační gramotnost učena, ale na její kurikulární uchopení ve školních vzdělávacích programech. Z analýzy se podařilo provést jak základní diskusi didaktickou, tak také sledovat hlavní témata nebo zajímavé aspekty, které s rozvoje informační gramotnosti souvisejí – její vztah s mediální gramotností, s kritickým myšlením, s kompetencemi k učení nebo snahu využít ji pro větší vazbu mezi vzdělávacím obsahem a okolním světem. ER -
ČERNÝ, Michal. Pojetí informační gramotnosti v ŠVP : analýza kurikula tří vybraných středních škol (The Concept of Information Literacy in School Curriculum : Curriculum Analysis of Three Selected High Schools). \textit{Journal of Technology and Information Education}. Olomouc: Univerzita Palackého, 2019, vol.~11, No~2, p.~nestránkováno, 14 pp. ISSN~1803-537X. Available from: https://dx.doi.org/10.5507/jtie.2019.010.
|