HORÁČEK, Radek and Irena RODRIGUEZ TOČÍKOVÁ. Týden výtvarné kultury jako průzkumná zóna galerijní pedagogiky (Art Week as Research Zone of Gallery Pedagogy). Výtvarná výchova : časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. Praha: Univerzita Karlova, 2019, 59., 1-2, p. 6-16, 1 pp. ISSN 1210-3691.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Týden výtvarné kultury jako průzkumná zóna galerijní pedagogiky
Name (in English) Art Week as Research Zone of Gallery Pedagogy
Authors HORÁČEK, Radek and Irena RODRIGUEZ TOČÍKOVÁ.
Edition Výtvarná výchova : časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní, Praha, Univerzita Karlova, 2019, 1210-3691.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Týden výtvarné kultury; zprostředkování umění; výchova uměním; umělecký trh
Keywords in English Art week; art mediation; art education; art fair
Tags Art Mediation
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D., učo 2051. Changed: 24/11/2019 08:23.
Abstract
Studie přináší analýzu aktuálních možností i podob zprostředkování současného umění a konfrontuje českou realitu se zahraničními příklady. Jádrem je srovnávací výzkum zaměřený na specializované projekty Týden výtvarné kultury a Berlin Art Week.
Abstract (in English)
The study brings an analysis of current possibilities and forms of mediation of contemporary art. It compares and contrasts the Czech model with international examples. It is based on comparative research of Brno Art Week and Berlin Art Week.
Links
MUNI/A/1527/2018, interní kód MUName: Connection - Contact - Community
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 19/7/2024 08:14