Detailed Information on Publication Record
2019
Workshop zaměřený na expresivní práci s emocemi pro mládež s problémy v chování
HÁJKOVÁ, LucieBasic information
Original name
Workshop zaměřený na expresivní práci s emocemi pro mládež s problémy v chování
Name (in English)
Workshop focused on expressive work with emotions for youth with behavioral and emotional problems and disorders
Authors
HÁJKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Ružomberok, Expresívne terapie vo vedách o človeku 2019, p. 29-39, 11 pp. 2019
Publisher
Verbum - vydavatelstvo katolickej univerzity v Ružomberku
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/19:00111660
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-561-0701-0
Keywords (in Czech)
problémy v chování; poruchy chováíní; expresivita; výtvarné metody; sebevědomí
Keywords in English
behavioral problems; behavioral disorders; expressivity; art methods; confidence
Tags
Reviewed
Změněno: 9/4/2020 22:49, Mgr. et Mgr. et Mgr. Bc. Lucie Hájková, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je představit možnosti výtvarně-intervenčních metod při práci s dětmi s problémy a poruchami chování na příkladu realizovaných workshopů pojednávajících téma emocí. Úvod je věnován cílové skupině dětí s problémy a s poruchami chování a teoretickému rámci, který je využíván při jejich edukaci. Dále je prezentován průběh workshopu s konkrétními příklady z jeho realizací, které jsou vždy uvedeny do edukačního kontextu. Na závěr jsou shrnuty výhody, které tento způsob práce nabízí a také objasněny podmínky na základě kterých tato praxe může efektivně fungovat.
In English
The goal of the paper is to introduce possibilities of art-intervention methods of working with children with behavioral problems and disorders, using the example of workshops regarding the topic of emotions. The introduction covers the target group of children with behavioral problems and disorders and the theoretical framework used in their education. Then there is presented the content of the workshop with examples of actual outcomes, which are always put into educational context. Finally, advantages of this method are summarised and the conditions by which this practice can work effectively are clarified.
Links
MUNI/A/1527/2018, interní kód MU |
|