D 2019

Workshop zaměřený na expresivní práci s emocemi pro mládež s problémy v chování

HÁJKOVÁ, Lucie

Basic information

Original name

Workshop zaměřený na expresivní práci s emocemi pro mládež s problémy v chování

Name (in English)

Workshop focused on expressive work with emotions for youth with behavioral and emotional problems and disorders

Authors

HÁJKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Ružomberok, Expresívne terapie vo vedách o človeku 2019, p. 29-39, 11 pp. 2019

Publisher

Verbum - vydavatelstvo katolickej univerzity v Ružomberku

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/19:00111660

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-561-0701-0

Keywords (in Czech)

problémy v chování; poruchy chováíní; expresivita; výtvarné metody; sebevědomí

Keywords in English

behavioral problems; behavioral disorders; expressivity; art methods; confidence

Tags

Reviewed

Abstract

V originále

Cílem příspěvku je představit možnosti výtvarně-intervenčních metod při práci s dětmi s problémy a poruchami chování na příkladu realizovaných workshopů pojednávajících téma emocí. Úvod je věnován cílové skupině dětí s problémy a s poruchami chování a teoretickému rámci, který je využíván při jejich edukaci. Dále je prezentován průběh workshopu s konkrétními příklady z jeho realizací, které jsou vždy uvedeny do edukačního kontextu. Na závěr jsou shrnuty výhody, které tento způsob práce nabízí a také objasněny podmínky na základě kterých tato praxe může efektivně fungovat.

In English

The goal of the paper is to introduce possibilities of art-intervention methods of working with children with behavioral problems and disorders, using the example of workshops regarding the topic of emotions. The introduction covers the target group of children with behavioral problems and disorders and the theoretical framework used in their education. Then there is presented the content of the workshop with examples of actual outcomes, which are always put into educational context. Finally, advantages of this method are summarised and the conditions by which this practice can work effectively are clarified.

Links

MUNI/A/1527/2018, interní kód MU
Name: Connection - Contact - Community
Investor: Masaryk University, Category A