HÁJKOVÁ, Lucie. Workshop zaměřený na expresivní práci s emocemi pro mládež s problémy v chování (Workshop focused on expressive work with emotions for youth with behavioral and emotional problems and disorders). Online. In Hudecová Anna, Kováčová Barbora. Expresívne terapie vo vedách o človeku 2019. Ružomberok: Verbum - vydavatelstvo katolickej univerzity v Ružomberku, 2019, p. 29-39. ISBN 978-80-561-0701-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Workshop zaměřený na expresivní práci s emocemi pro mládež s problémy v chování
Name (in English) Workshop focused on expressive work with emotions for youth with behavioral and emotional problems and disorders
Authors HÁJKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Ružomberok, Expresívne terapie vo vedách o človeku 2019, p. 29-39, 11 pp. 2019.
Publisher Verbum - vydavatelstvo katolickej univerzity v Ružomberku
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/19:00111660
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-561-0701-0
Keywords (in Czech) problémy v chování; poruchy chováíní; expresivita; výtvarné metody; sebevědomí
Keywords in English behavioral problems; behavioral disorders; expressivity; art methods; confidence
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. et Mgr. Bc. Lucie Hájková, Ph.D., učo 361677. Changed: 9/4/2020 22:49.
Abstract
Cílem příspěvku je představit možnosti výtvarně-intervenčních metod při práci s dětmi s problémy a poruchami chování na příkladu realizovaných workshopů pojednávajících téma emocí. Úvod je věnován cílové skupině dětí s problémy a s poruchami chování a teoretickému rámci, který je využíván při jejich edukaci. Dále je prezentován průběh workshopu s konkrétními příklady z jeho realizací, které jsou vždy uvedeny do edukačního kontextu. Na závěr jsou shrnuty výhody, které tento způsob práce nabízí a také objasněny podmínky na základě kterých tato praxe může efektivně fungovat.
Abstract (in English)
The goal of the paper is to introduce possibilities of art-intervention methods of working with children with behavioral problems and disorders, using the example of workshops regarding the topic of emotions. The introduction covers the target group of children with behavioral problems and disorders and the theoretical framework used in their education. Then there is presented the content of the workshop with examples of actual outcomes, which are always put into educational context. Finally, advantages of this method are summarised and the conditions by which this practice can work effectively are clarified.
Links
MUNI/A/1527/2018, interní kód MUName: Connection - Contact - Community
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 28/7/2024 08:24