KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Kateřina LOJDOVÁ. Reforma kurikula pedagogicko-psychologického modulu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity: Hledání kvality v éře masifikace (Curriculum Reform of the Educational Psychology Module at the Faculty of Education, Masaryk University: Th e search for quality in the era of massifi cation). Pedagogika. 2019, vol. 69, No 3, p. 293-315. ISSN 0031-3815.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Reforma kurikula pedagogicko-psychologického modulu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity: Hledání kvality v éře masifikace
Name (in English) Curriculum Reform of the Educational Psychology Module at the Faculty of Education, Masaryk University: Th e search for quality in the era of massifi cation
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Kateřina LOJDOVÁ.
Edition Pedagogika, 2019, 0031-3815.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) kvalita výuky; pedagogická propedeutika; reforma kurikula; vysokoškolská výuka; vzdělávání učitelů; studenti učitelství
Keywords in English quality of teaching; pedagogical propaedeutics; curriculum reform; university teaching; teacher education; students of teaching
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154. Changed: 12/12/2019 19:01.
Abstract
Příspěvek mapuje reformu pedagogicko-psychologického modulu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, který je podstatnou součástí učitelských studijních programů. Představuje východiska, postupně se měnící strukturální podmínky a hlavní dilemata, která provázela jeho tvorbu. Na jejich základě se zaměřuje na principy kvality vysokoškolské výuky a jejich evaluaci. Proces reformy kriticky zasazuje do souvislostí vysokoškolského vzdělávání v éře masifi kace. V neposlední řadě text přináší osobní refl exe autorek podílejících se na reformě kurikula pedagogicko-psychologického modulu.
Abstract (in English)
Th e article traces the reform of the educational psychology module at the Faculty of Education, Masaryk University, which is a basic component of degree programmes for future teachers. It presents the starting-points, the progressively changing structural conditions and above all the dilemmas of the evolution of the module. On this basis it focuses on the principles of quality of university education and their evaluation. It sets the process of reform in the frame of university education in the era of massification. Last but not least, the text presents the personal reflection of the author, who has been participating in the reform of the curriculum of the educational psychological module.
PrintDisplayed: 22/7/2024 18:08