JANÍK, Tomáš, Inger Marie DALEHEFTE a Stefan ZEHETMEIER, ET AL. Supporting Teachers: Improving Instruction - Examples of Research-based Teacher Education. Münster: Waxmann, 2019, 186 s. ISBN 978-3-8309-4029-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Supporting Teachers: Improving Instruction - Examples of Research-based Teacher Education
Název česky Podpora učitelů: zkvalitňování výuky - Modely výzkumně založeného učitelského vzdělávání
Autoři JANÍK, Tomáš, Inger Marie DALEHEFTE a Stefan ZEHETMEIER, ET AL.
Vydání Münster, 186 s. 2019.
Nakladatel Waxmann
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-8309-4029-6
Klíčová slova česky učitelské vzdělávání; kvalita výuky; praxe
Klíčová slova anglicky teacher education; instructional quality; practice
Štítky topvydavatel
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Změněno: 14. 12. 2019 08:00.
Anotace
In the last decades, progress in the field of pre-service and in-service teacher education has been evident. Despite the developments of curriculum programs, models and designs, various challenges are shaping the field. Models of teacher education are usually presented as research-based, but related research is often invisible or fragmented. The support for teachers and the improvement of instruction are only loosely coupled and their interdependence is not highlighted. These challenges impelled us to initiate this book publication. Individual approaches/models/designs of pre-service and in-service teacher education developed by the authors (action research, video clubs, lesson studies, and others) are introduced and their power and spaces for further development are highlighted. In the concluding chapter, a reflective discussion across individual approaches to reveal particular issues that are shaping the field is provided. Practitioners, as well as researchers in the field of teacher education, could benefit from this book.
Anotace česky
V posledních desetiletích dochází k výraznému rovzovji v oblasti přípravného i dalšího vzdělávání učitelů. Vytvářejí se kurikulární programy, modely a designy, vedle toho se však v této oblasti objevuje celá řada výzev. Modely učitelského vzdělávání jsou mnohdy prezentovany jako výzkumně založené, avšak souvislost s výzkumem často není dobře patrná. Podpora učitelů a zkvalitňování výuky jsou často jen volně spojené pojmy. Tyto výzvy autory vedly ke zpracování této publikace. Jsou v ní představeny vybrané přístupy, modely, designy učitelského vzdělávání akční výzkum, videokluby, lesson study a další), jak je rozvíjejí jejich autoři, a jsou zde představeny jejich silné stránky a výzvy pro zlepšení. V závěrečné kapitole jsou jednotlivé přístupy souhrnně diskutovány. Kniha se obrací jak na praktiky, tak na výzkumníky v oblasti učitelského vzdělávání.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 08:51