JANÍK, Tomáš, Inger Marie DALEHEFTE and Stefan ZEHETMEIER, ET AL. Supporting Teachers: Improving Instruction - Examples of Research-based Teacher Education (Supporting Teachers: Improving Instruction - Examples of Research-based Teacher Educatio). Münster: Waxmann, 2019, 186 pp. ISBN 978-3-8309-4029-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Supporting Teachers: Improving Instruction - Examples of Research-based Teacher Education
Name in Czech Podpora učitelů: zkvalitňování výuky - Modely výzkumně založeného učitelského vzdělávání
Authors JANÍK, Tomáš, Inger Marie DALEHEFTE and Stefan ZEHETMEIER, ET AL.
Edition Münster, 186 pp. 2019.
Publisher Waxmann
Other information
Original language English
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-8309-4029-6
Keywords (in Czech) učitelské vzdělávání; kvalita výuky; praxe
Keywords in English teacher education; instructional quality; practice
Tags topvydavatel
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Changed: 14/12/2019 08:00.
Abstract
In the last decades, progress in the field of pre-service and in-service teacher education has been evident. Despite the developments of curriculum programs, models and designs, various challenges are shaping the field. Models of teacher education are usually presented as research-based, but related research is often invisible or fragmented. The support for teachers and the improvement of instruction are only loosely coupled and their interdependence is not highlighted. These challenges impelled us to initiate this book publication. Individual approaches/models/designs of pre-service and in-service teacher education developed by the authors (action research, video clubs, lesson studies, and others) are introduced and their power and spaces for further development are highlighted. In the concluding chapter, a reflective discussion across individual approaches to reveal particular issues that are shaping the field is provided. Practitioners, as well as researchers in the field of teacher education, could benefit from this book.
Abstract (in Czech)
V posledních desetiletích dochází k výraznému rovzovji v oblasti přípravného i dalšího vzdělávání učitelů. Vytvářejí se kurikulární programy, modely a designy, vedle toho se však v této oblasti objevuje celá řada výzev. Modely učitelského vzdělávání jsou mnohdy prezentovany jako výzkumně založené, avšak souvislost s výzkumem často není dobře patrná. Podpora učitelů a zkvalitňování výuky jsou často jen volně spojené pojmy. Tyto výzvy autory vedly ke zpracování této publikace. Jsou v ní představeny vybrané přístupy, modely, designy učitelského vzdělávání akční výzkum, videokluby, lesson study a další), jak je rozvíjejí jejich autoři, a jsou zde představeny jejich silné stránky a výzvy pro zlepšení. V závěrečné kapitole jsou jednotlivé přístupy souhrnně diskutovány. Kniha se obrací jak na praktiky, tak na výzkumníky v oblasti učitelského vzdělávání.
PrintDisplayed: 20/7/2024 03:39