C
2019
Introduction: On Research-based Teacher Education
JANÍK, Tomáš, Inger Marie DALEHEFTE and Stefan ZEHETMEIER
Basic information
Original name
Introduction: On Research-based Teacher Education
Name in Czech
Úvodem: výzkumně založené učitelské vzdělávání
Authors
JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Inger Marie DALEHEFTE (578 Norway) and Stefan ZEHETMEIER (40 Austria)
Edition
Münster, Supporting Teachers: Improving Instruction, p. 7-16, 10 pp. 2019
Other information
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/19:00111693
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
učitelské vzdělávání; kvalita výuky; praxe
Keywords in English
teacher education; instructional quality; practice
Tags
International impact, Reviewed
V originále
In this introductory chapter, we outline the context for individual chapters included in the book. Then, we introduce individual chapters by highlighting their contribution to the research-based teacher education.
In Czech
V úvodní kapitole představujeme kontext pro jednotlivé kapitoly zařazené do knihy. Charakterizujeme přínos jednotlivých přístupů popsaných v knize.
Displayed: 5/11/2024 08:23