C 2019

Introduction: On Research-based Teacher Education

JANÍK, Tomáš, Inger Marie DALEHEFTE and Stefan ZEHETMEIER

Basic information

Original name

Introduction: On Research-based Teacher Education

Name in Czech

Úvodem: výzkumně založené učitelské vzdělávání

Authors

JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Inger Marie DALEHEFTE (578 Norway) and Stefan ZEHETMEIER (40 Austria)

Edition

Münster, Supporting Teachers: Improving Instruction, p. 7-16, 10 pp. 2019

Publisher

Waxamm

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/19:00111693

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-8309-4029-6

Keywords (in Czech)

učitelské vzdělávání; kvalita výuky; praxe

Keywords in English

teacher education; instructional quality; practice

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 14/12/2019 08:13, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.

Abstract

V originále

In this introductory chapter, we outline the context for individual chapters included in the book. Then, we introduce individual chapters by highlighting their contribution to the research-based teacher education.

In Czech

V úvodní kapitole představujeme kontext pro jednotlivé kapitoly zařazené do knihy. Charakterizujeme přínos jednotlivých přístupů popsaných v knize.