C 2019

3A Content Focused Approach for Improving Instruction: Developing and Sharing Knowledge in Professional Communities

JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Petr NAJVAR, Marcela JANÍKOVÁ, Martin RUSEK et. al.

Basic information

Original name

3A Content Focused Approach for Improving Instruction: Developing and Sharing Knowledge in Professional Communities

Name in Czech

Obsahově zaměřený přístup ke zkvalitňování výuky (3A): Rozvíjení a sdílení znalostí v profesních komunitách

Authors

JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan SLAVÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NAJVAR (203 Czech Republic, belonging to the institution), Marcela JANÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin RUSEK

Edition

Münster, Supporting Teachers: Improving Instruction, p. 55-76, 22 pp. 2019

Publisher

Waxmann

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/19:00107861

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-8309-4029-6

Keywords (in Czech)

učitelské vzdělávání; kvalita výuky; praxe

Keywords in English

teacher education; instructional quality; practice

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 23/3/2020 15:49, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

In this chapter, we discuss why and how knowledge (about teaching and learning) should be shared within professional communities (of teachers). Building upon that, the 3A CFA approach is introduced as a means to (1) promote discussion about teaching and learning within professional communities of teachers, and (2) generate findings about teaching and learning that will enrich the knowledge base of the teaching profession.

In Czech

V kapitole je předložen výklad o tom, proč a jak v profesních komunitách učitelů rozvíjet znalosti o vyučování a učení. Je představen obsahově zaměřený přístup (3A), který umožňuje podporovat diskusi o vyučování a učení v profesních komunitách učitelů a generovat znalosti pro poznatkovou základnu učitelství.

Links

GA14-06480S, research and development project
Name: Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky
Investor: Czech Science Foundation, Producing pedagogical knowledge for improvement: altering teaching situations for the better