Detailed Information on Publication Record
2019
3A Content Focused Approach for Improving Instruction: Developing and Sharing Knowledge in Professional Communities
JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Petr NAJVAR, Marcela JANÍKOVÁ, Martin RUSEK et. al.Basic information
Original name
3A Content Focused Approach for Improving Instruction: Developing and Sharing Knowledge in Professional Communities
Name in Czech
Obsahově zaměřený přístup ke zkvalitňování výuky (3A): Rozvíjení a sdílení znalostí v profesních komunitách
Authors
JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan SLAVÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NAJVAR (203 Czech Republic, belonging to the institution), Marcela JANÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin RUSEK
Edition
Münster, Supporting Teachers: Improving Instruction, p. 55-76, 22 pp. 2019
Publisher
Waxmann
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/19:00107861
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-3-8309-4029-6
Keywords (in Czech)
učitelské vzdělávání; kvalita výuky; praxe
Keywords in English
teacher education; instructional quality; practice
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 23/3/2020 15:49, Dana Nesnídalová
V originále
In this chapter, we discuss why and how knowledge (about teaching and learning) should be shared within professional communities (of teachers). Building upon that, the 3A CFA approach is introduced as a means to (1) promote discussion about teaching and learning within professional communities of teachers, and (2) generate findings about teaching and learning that will enrich the knowledge base of the teaching profession.
In Czech
V kapitole je předložen výklad o tom, proč a jak v profesních komunitách učitelů rozvíjet znalosti o vyučování a učení. Je představen obsahově zaměřený přístup (3A), který umožňuje podporovat diskusi o vyučování a učení v profesních komunitách učitelů a generovat znalosti pro poznatkovou základnu učitelství.
Links
GA14-06480S, research and development project |
|