Detailed Information on Publication Record
2019
Podpora školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí
ZÁLESKÁ, KláraBasic information
Original name
Podpora školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí
Name (in English)
Support of school adaptation of immigrant children in Czech and Norwegian environment
Authors
ZÁLESKÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie : 27. ročník konference České asociace pedagogických výzkumů, 11.-13.9.2019, Liberec, 2019
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/19:00111702
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
immigrant children education; teachers; multiculturality; migration
Tags
Změněno: 19/3/2020 08:43, Mgr. Zuzana Matulíková
V originále
Cílem příspěvku je prezentovat zjištění disertační práce, která si za svůj cíl kladla porovnat podporu školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí za účelem porozumění procesu v obou zemích a odhalení oblastí, které učitelé v obou prostředích považují za klíčové pro úspěšnost procesu. S ohledem na hlavní cíl byla formulována hlavní výzkumná otázka: Jaké poznatky přináší srovnání podpory školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí? Při řešení byla využita Beredayova čtyřkroková metoda srovnání (Bereday, 1964; Rabušicová & Záleská, 2016; Vlček, 2015).
In English
The aim of the paper is to present the findings of the dissertation, whose aim was to compare support for school adaptation of immigrant children in the Czech and Norwegian environments in order to understand the process in both countries and to reveal the areas that teachers consider to be crucial. With respect to the main objective, the main research question was formulated: What findings does the comparison of support for school adaptation of foreign children in the Czech and Norwegian environment bring? Bereday's four-step method of comparison was used in the solution (Bereday, 1964; Rabušicová & Záleská, 2016; Vlček, 2015).
Links
MUNI/A/1357/2018, interní kód MU |
|