ZÁLESKÁ, Klára, Libor JUHAŇÁK, Kateřina TRNKOVÁ and Martina ŠMAHELOVÁ. Uvádění začínajících učitelů v mateřských, základních a středních školách pohledem jeho hlavních aktérů (Novice teachers and their induction process inkindergartens, primary, secondary schools by the view of its main actors). Pedagogická orientace. 2019, vol. 29, No 2, p. 149-171. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2019-2-149. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1591961, author = {Záleská, Klára and Juhaňák, Libor and Trnková, Kateřina and Šmahelová, Martina}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2019-2-149}, keywords = {novice teacher; mentor; the person responsible for the induction process}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Uvádění začínajících učitelů v mateřských, základních a středních školách pohledem jeho hlavních aktérů}, url = {https://journals.muni.cz/pedor/article/view/12383}, volume = {29}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1591961 AU - Záleská, Klára - Juhaňák, Libor - Trnková, Kateřina - Šmahelová, Martina PY - 2019 TI - Uvádění začínajících učitelů v mateřských, základních a středních školách pohledem jeho hlavních aktérů JF - Pedagogická orientace VL - 29 IS - 2 SP - 149-171 EP - 149-171 SN - 12114669 KW - novice teacher KW - mentor KW - the person responsible for the induction process UR - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/12383 L2 - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/12383 N2 - Adaptace začínajících učitelů na školách není izolovaným procesem. Významně do ní vstupují kolegové (především uvádějící učitelé) a vedení školy. O jejich působení při uvádění začínajících učitelů však zatím nevíme mnoho. Cílem předkládané studie je proto popsat současnou podobu uvádění začínajících učitelů do praxe českých škol a zmapovat potřeby jednotlivých aktérů vstupujících do tohoto procesu. K tomu bylo použito kvantitativně orientované šetření, v němž byly dotazníkem osloveny tři skupiny respondentů: začínající učitelé, uvádějící učitelé a osoby odpovědné za uvádění začínajících učitelů, a to v mateřských, základních a středních školách. Vybrané výsledky prezentují typické znaky současného stavu uvádění začínajících učitelů, základní potřeby sledovaných skupin respondentů v tomto procesu a vnímanou profesní perspektivu respondentů. ER -
ZÁLESKÁ, Klára, Libor JUHAŇÁK, Kateřina TRNKOVÁ and Martina ŠMAHELOVÁ. Uvádění začínajících učitelů v mateřských, základních a středních školách pohledem jeho hlavních aktérů (Novice teachers and their induction process inkindergartens, primary, secondary schools by the view of its main actors). \textit{Pedagogická orientace}. 2019, vol.~29, No~2, p.~149-171. ISSN~1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2019-2-149.
|